<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه اعتماد اجتماعی اسکندری</span>
تاریخ انتشار:
18 ژانویه 2022
دسته بندی:

اعتماد اجتماعی:  اعتماد اجتماعی یکی از مفاهیمی است که در منابع علوم اجتماعی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد. امروزه رسمیت و مشروعیت هر نهاد اجتماعی در گروه میزان اعتماد و مشارکت است که مردم نسبت به آن دارند. با این وجود تاکنون برداشت های متفاوتی از این مفهوم ارائه شده است. ژان ژاک روسو در قرارداد اجتماعی امنیت را اعتماد اجتماعی می داند. از نظر وی امنیت اجتماعی جز در اصلاح روابط انسان ها و پایبندی به اصول اخلاقی و تربیتی و اعتماد میان انسان ها به وجود نمی آید. دورکیم در تئوری وفاق اجتماعی معتقد است که در عصر جدید که وی آنرا عصر صنعت نامگذاری نموده است باید شرایطی فراهم آید که جمعیت انبوهی که در حوزه صنعت به فعالیت می پردازند در قالب گروههای حرفه ای جذب گردند و با گسترش تعاملات اجتماعی و شکل گیری احساسات مثبت افراد نسبت به یکدیگر زمینه تشکیل “ما” و وفاق اجتماعی شود. او احساسی را که در میان تعامل بوجود می آید “عاطفه جمعی” نامیده است. هدف از تشکیل این گروهها این است که نزاع میان انسانها را از بین بردارد و یا حداقل آنرا تعدیل کند تا انسانها در کنار هم احساس امنیت کنند و به یکدیگر اعتماد داشته باشند(چلبی،1372:89). آنتونی گیدنز با ارائه یک چهارچوب مفهومی از اعتماد اجتماعی اساسا آنرا با مفاهیم امنیت هستی شناختی و احساس پیوستگی میان افراد پیوند می دهد. منظور از امنیت هستی شناختی اطمینانی است که اغلب موجودات انسانی

از پیوستگی و استمرار هویت خود و محیط های اجتماعی و مادی اطراف خود دارند(گیدنز،1373:406). انسان ها اعتماد مي كنند تا ارتباط برقرار كنند، ارتباط برقرار مي كنند تا اين باور در ذهنشان ريشه كند كه بدون همكاري، مشاركت و همفكري كاري از پيش نخواهند برد.اعتماد، مهمترين انگيزه اي است كه افراد را به داشتن ارتباطات دوسويه يا چندسويه تشويق مي كند. حتي بسياري از انديشمندان اجتماعي، اعتماد را حسي مي دانند كه منجر به تعاون و همكاري مي شود و فقط در اين حالت است كه انسان درعين تفاوت ها، قادر به حل مشكلات خواهد بود.گوير، انديشمند اجتماعي، با هرگونه جداسازي بين دنيا و زندگي روزمره انسان با زندگي رسمي مخالف است و عامل اتصال اين دو جلوه از زندگي انسان را اعتماد معرفي مي كند. او اصل بنيادي در ارتباطات انساني چه به صورت رسمي و چه به صورت غيررسمي را اعتماد مي داند و آن را <قانون ارتباطات انساني> نام مي نهد.مهمتر اين كه، معناي دقيق اعتماد اجتماعي، آنجا كه رنگي از باور به تا ثيرات كنش ديگران به خود مي گيرد، مي تواند نتيجه تعاملات اجتماعي موجود در گروه ها، انجمن ها و فعاليت هاي اجتماعي باشد. پروساك ديگر نظريه پرداز اجتماعي با اين تعبير، پافشاري مي كند كه اگر اين اعتماد از حد فردي به سطح اجتماعي انتقال يابد، به عنوان يك سرمايه باارزش، تلقي مي شود. همچنين اين سرمايه موجب پايين آمدن سطح هزينه هاي تعاملات اجتماعي و اقتصادي و اقدامات مختلف مي شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات اعتماد اجتماعی  همراه پرسشنامه استاندارد اسکندری ( 1391)  در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری :2فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:   14گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0