<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه اشتیاق شغلی اترخت</span>
تاریخ انتشار:
26 می 2022
دسته بندی:

اشتیاق شغلی:هم برای کارکنان و هم برای سازمانها اهمیت زیادی دارد.در حقیقت در دنیای عملی کار،ایجاد اشتیاق در کارکنان به عنوان اساسی ترین وظیفه ی سازمانهای امروزی تلقی میگردد.(تاورز و پرین، 2003)تحقیقات گذشته نشان داده است که اشتیاق شغلی منجر به ایجاد پیامدهای مثبتی هم چون جابجایی کم تعهد سازمانی بالا،عملکرد مالی کسب و کار و عملکرد سازمانی بالاتر،شده است.(شافلی و باکر، 2004).برای مثال در یک مطالعه که 7939 واحد کسب و کار از 36 شرکت بررسی شده اند.هارتر و اشمیت و هایز دریافتند که آن دسته از واحدهای کسب و کار که در آن ها سطوح نمرات اشتیاق شغلی بالاتر از دیگران بود،از لحاظ عملکرد و سود دهی نیز سرآمد بودند.همانطور که این یافته ها نشان میدهد،شناسایی پیش بینی کننده های اشتیاق شغلی وظیفه مهمی برای رهبران کسب و کار میباشد،هم بدلیل افزایش عملکرد سازمانی و هم بدلیل بهبود تندرستی یا رفاه کارکنان.

افزایش توجه به اشتیاق شغلی منجر به ایجاد دیدگاههای گوناگونی از مدل مفهومی و تعریف عملیاتی این ساختار شده است.کان از واژه اشتیاق برای اشاره به این موضوع که چگونه افراد خود شخصیشان را با نقش کاریشان ترکیب یا هماهنگ میکنند،استفاده میکند.کان مطرح کرده است که اشتیاق فردی حدیست که یک فرد خود را از لحاظ جسمی،شناختی و احساسی(عاطفی) در کاری که انجام میدهد منصوب و ابراز میدارد.بنابراین کارکنان مشتاق تلاش بیشتری صرف کار میکنند بدلیل اینکه تعیین هویت قوی تری با کارشان دارند(خودشان را با کارشان تعیین هویت میکنند).کمی بعدتر،اشتیاق شغلی به عنوان انرژی ،دلبستگی و اثربخشی، تعریف شده است. که مستقیماً متضاد ابعاد سه گانه ی فهرست فرسودگی شغلی مازلاک میباشد. که در مورد فرسودگی شغلی، انرژی تبدیل میشود به خستگی،دلبستگی به بدبینی، و اثربخشی به ناکارآمدی تبدیل میگردند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات اختلالات وسواس همراه پرسشنامه استاندارداترخت ( 2003)  در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: 4 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:  17گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0