<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری کیفیت زندگی کاری5</span>
تاریخ انتشار:
27 می 2021
دسته بندی:

كيفيت زندگي كاري: کیفیت زندگی کاری از مباحثی است که در نیم قرن گذشته از جوانب مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و هنوز هم در مورد مصادیق آن اختلاف نظر های بسیاری وجود دارد. این در حالی است که در برخی موارد بسیاری از موضوعات در برهه هایی از زمان اهمیت خاصی پیدا می کنند و نیاز به استفاده کارآمد تر از آنها بیش از پیش احساس می شود ( آدينه فر ، 1391).كيفيت زندگي كاري فرايندي است كه به وسيله آن همه اعضاي سازمان از راه مجاري باز و متناسبي كه براي اين مقصود ايجاد شده است در تصميماتی كه بر شغلشان و به خصوص بر محيط كارشان به طور كلي اثر مي گذارد به نوعي دخالت مي يابند . در نتيجه مشاركت و رضايت شغلي آنها از كار بيشتر مي شود و فشار عصبي ناشي از كار برايشان كاهش مي يابد .

كيفيت زندگي كاري يكي از خواستگاه هاي مهم توسعه سازماني است كه توسعه سازماني تركيب تكامل يافته اي از علم و هنر است كه هم زمينه تخصصي عملكرد اجتماعي و هم قلمرويي از بررسي و كاوش علمي را تشكيل ميدهد ( ممي زاده ، 1375 ، ص 107 ).كيفيت زندگي كاري ابتدا در اروپا و طي دهه (54 -1950 ) ابداع شد و براساس تحقيقات ايريك تريست و همكارانش در دانشكده تاوستامربوط به روابط انساني در لندن كه هم بعد انساني و هم بعد فني سازمان ها را بررسي كردند و چگونگي روابط بين آنها را ارزيابي نمودند باعث به وجود آمدن سيستمهاي تكنيكي – اجتماعي ( سوسيوتكنيكال ) مربوط به طراحي شغلي گرديدند  ( سياحي ، 1377 ، ص 37 ).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0