<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری کیفیت زندگی در بیماران آرتریت روماتوئید</span>
تاریخ انتشار:
8 سپتامبر 2021
دسته بندی:

مفهوم کیفیت زندگی:  موضوعی بسیار قدیمی است و مربوط به جشنهای هزار ساله قدیم است و به ارسطو نسبت داده می شود. ارسطو، فیلسوف یونانی در فلسفه اخلاقیات خود، شادکامی انسانها را نتیجه سلامت و خوشبختی آنها می داند. در سال 1920 واژه کیفیت زندگی توسط پیگودر کتاب اقتصاد و رفاه مورد استفاده قرار گرفت.سپس مفهوم کیفیت زندگی ابتدا در سال ۱۹۶۰ و در تحقیقات علوم اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن، به سال ۱۹۷۰ در علوم پزشکی و پرستاری، استفاده از این مفهوم به عنوان معیار سنجش اثر بخشی مداخلات و شیوه های مختلف درمانی بر زندگی افراد بیمار آغاز گردید و از همان آغاز، نیز اندازه گیری و بررسی کیفیت بیماران به عنوان یک برآیند مورد انتظار مهم در کنار سایر شاخص ها در تحقیقات بالینی ارزشمند شناخته شد. کیفیت زندگی افراد گذاراندن زندگی به خوبی، مفهوم مهمی در علوم سیاسی و اقتصادی می باشد.

بخش مهمی از این مورد مربوط به استانداردهای دیگر کیفیت زندگی مواردی مانند: آزادی، شادی، هنر، سلامت محیط زیست و ابتکارات افراد است که سنجش آن دشوارتر است. درک مفهوم کیفیت زندگی، امروزه بخصوص در جاهایی که معیارهای مادی به کار نمی رود، در مراقبت های مربوط به سلامتی افراد نقش بسیار مهمی دارد. از موضوعات مهمي كه در حوزه علوم باليني و بهداشتي از اهميت بسياري برخوردار است «اندازه گيري سطح سلامتي» است. از آنجا كه در دهه هاي اخير سلامتي مفهومی وسيع تلقی می شود لذا امروزه در اندزه گيری سلامت در نظر داشتن ابعاد چند گانه «كيفيت زندگي» و سلامتي بيش از پيش مطرح گرديده و اندازه گيري آن به عنوان پيامدي از سطح سلامت درحوزه علوم بهداشتي كاربرد گسترد هاي يافته است. در حال حاضرتأکيد زيادی بر به کارگيری سنجش های وضعيت سلامتي و کيفيت زندگي مرتبط با سلامتي وجود داشته و اخيرأ اين گونه ابزارها به گونه فزاينده ای در تحقيقات اپيدميولوژيک و مطالعات جمعيتی به کار برده مي شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:38صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0