<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  کارآفرینی سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
6 دسامبر 2021
دسته بندی:

کارآفرینی: معادل واژه کـارآفرینی در فرانسـه Entrependre به معناي «متعهد شدن» می باشد. بنابر تعریـف واژه نامـه دانشگاهی وبستر، کـارآفرین، کسـی اسـت کـه متعهـد می شود مخاطره هاي یک فعالیت اقتصادي را سازماندهی، اداره و تقبل کند. اقتصاددانان، نخستین کسانی بودند که در نظریـه هـاي اقتصـادي خـود بـه تشـریح کـارآفرین و کارآفرینی پرداختند. موضوع کـارآفرینی در طـول زمـان همراه با تحول شیوه هاي تولیـد و ارزش هـاي اجتمـاعی ، دچار دگرگونی فراوان و افزایش مفاهیم در برگیرنـده آن شده است. بررسی این تحولات و موارد کـاربرد ایـن واژه می تواند تا حد زیادي در راستاي توسعه نظریه کارآفرینی و شناخت جوانب مجهول آن، امري مفید بـه شـمار رود(احمدپور داریانی، 1386).كركت کارآفرینی را فرایند پویایی از تغییر بینش و بصیرت با ابتکار و نوآوری می داند(کرکت، 2005).عرفانیان (1386) معتقد است که کارآفرین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طریق ایجاد یک کسب و کار و با بسیج منابع که با مخاطره مالی، اجتماعی و حیثیتی همراه است محصول یا خدمت با بازار ارائه می دهد.

در تعاریف یاد شده چهار نکته وجود دارد.کارآفرین دارای ایده و فکر جدید است.کارآفرین در پی ایجاد کسب و کار است(نه تنها طرح تجاری، بلکه جمع آوری منابع تشکیل تیم و راه انداری کسب و کار نیز بر عهده اوست).كار آفرين يسک پذير است.کارآ،رین محصول یا خدمت جدید به بازار ارائه می نماید. یعنی کارآفرین باید نتیجه کار خود را در بازار ببیند. (عرفانیان، 1386).كارآفريني از نظر موریس و همكاران(2002) عبارت است از شناسايي فرصت ها، نوآوري براي استفاده از فرصت ها، و اقدام مخاطره آميز براي ايجاد ارزش(به نقل از یداللهی 2005).پیترز و هیسریش (2006)  نيز كارآفريني را فرآيند خلق چيزي جديد و با ارزش، با اختصاص زمان وتلاش لازم و در نظر گرفتن ريسك هاي مالي، رواني و اجتماعي و رسيدن به رضايت فردي و مالي و استقلال تعريف كرده اند (بروش و هیسریش، 2006). کارآفريني سازماني از مفاهيم بسيار مهمي است که اهميت و مزاياي آن در سا هاي اخير براي تعداد زيادي از سازمان ها و شرکت ها و بنگاه هاي تجاري در زير بخدش هاي مختلف صنعتی، کشاورزي و خدماتی کاملا محسوس شده است(رضایی و همکاران، 1390).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:37 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0