<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری پیش بینی واردات برنج</span>
تاریخ انتشار:
29 آوریل 2022
دسته بندی:

پیش بینی واردات برنج: مدل یک قالب و چارچوب کلی و ساده شده برای بیان مطالب و مسایل معین و عمل بر روی آن‌ها است. به­عبارت دیگر مدل، نمایش ساده شده یک وضع و امکانات تحول آن و روابط اختیار شده برای این توصیف است. مدل، کاربردهای مختلفی در علوم در راستای سیستماتیک کردن بررسی‌ها دارد و از آن جمله در علم اقتصاد نیز الگوهای اقتصادی، بهترین ابزار برای تحلیل و پیش‌بینی تحولات اقتصادی و تأثیرگذاری بر روی آن‌ها از طریق به­کارگیری سیاست‌های اقتصادی به­شمار می‌روند. بر این اساس، یک مدل اقتصادی، قالب و چارچوبی است برای تحلیل بنیان‌ها و توجیه پدیده‌های اقتصادی جاری و نیز برای عمل بر روی آن‌ها در زمان آینده و به­صورت سیاست‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی به­کار می‌آید. در ميان محصولات وارداتي كشور ما برنج از جايگاه خاصي برخوردار است . برنج تنها غله اي است كه فقط براي مصرف انسان كاشته مي شود و بعد از گندم مهم ترين محصو ل از خانواده غلات است .

برنج به عنوان يك ماده غذايي بسيار ارزشمند نقش حساسي را در جهان كنوني  ايفا مي كند.  به گزارش روابط‌عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1391 بالغ بر یک میلیون و 289 هزار تن برنج به ارزش تقریبی یک میلیارد و 309 میلیون دلار وارد کشور شد که به همراه کنجاله و سایر آخال‌های جامد آن، دانه ذرت دامی، دانه گندم سخت، شمش از آهن و فولاد غیرممزوج بیشترین واردات را به خود اختصاص داده­اند. در همین حال وال استریت ژورنال به نقل از فعالان تجاری اعلام کرد که تقاضای بالای ایران باعث افزایش شدید قیمت برنج باسماتی شده است.بر اساس آمار سازمان خواروبار جهانی سطح زیر کشت برنج جهان 147144 هزار هکتار و میزان تولید شتوک 576 میلیون تن است. در ایران سطح زیر کشت برنج 611 هزارهکتار و میزان تولید شتوک 2887 هزارتن و متوسط عملکرد در هکتار 4724 کیلو گرم در هکتار است. 90 درصد برنج تولیدی دنیا در قاره آسیا که محل زندگی 60 درصد جمعیت جهان است تولید و به مصرف 8/2 میلیارد نفر در آسیا می­رسد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:29صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0