<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  پیشرفت تحصیلی</span>
تاریخ انتشار:
15 دسامبر 2021
دسته بندی:

شایستگی رهبری: براي اصطلاح شايستگي تعاريف مختلفي ارايه شده است. در يك تعريف، شايستگي يك ويژگي فرد قلمداد شده است كه منجر به بروز عملكرد شغلي موفق و كسب نتايج سازماني مي­شود. اسپنسر شايستگي را “خصيصه بنيادي يك شخص دانسته كه با عملكرد عالي و يا موثر مرجع رابطه علي دارد . وي اعتقاد دارد كه شايستگي ر پنج قالب قرار مي گيرد : انگيزه ها، ويژگي­ها، خود مفهومي، دانش و مهارت (اسپنسر 1993)از اواسط دهه­ی هشتاد، توسعه و ارزیابی شایستگی­هاي مدیریتی مورد توجه سازمان­ها قرارگرفت . دلیل عمدة چنین توجهی، این باور بود که توسعه­ی شایستگی­هاي مدیریتی منافع بی­شماري را براي سازمان­ها به همراه دارد و این باور هنوز هم پابرجا می­باشد.امروزه دستیابی به مدیران تحول آفرین، دغدغه­ی بزرگ سازمان­ها به شمار می­آید. براي درك این شرایط کافی است توجه شود که شرکت­هایی همچون اینتل و کامپک ناگزیرند سالانه بین20 تا 50 میلیون دلار به مدیرانی بپردازند که شایستگی ادارة سازمان آنان را دارند. این شرایط صرفاً به سازمان هاي صنعتی محدود نمی­شود.(غفاریان، 1380)

امروزه تصدي مشاغل ارشد بانکی نیز مستلزم کسب مهارت­ها و شایستگی­هاي مدیریتی است. مسأله آنگاه پیچیده­تر می­شود که دریابیم دانشگاه­ها با برنامه­هاي معمول خود، توفیق چندانی در پرورش و عرضه­ی این مدیران برجسته نداشته­اند. امروزه بیش از یکصد دانشگاه معتبر در جهان دوره­هاي عالی مدیریتی ارائه می­کنند. چندین برابر این تعداد، انستیتوها و مراکز آموزش مدیران مشغول به فعالیت هستند و سالیانه بیش از یکصد هزار نفر فارغ التحصیل به جامعه­ی مدیران حرفه­اي می­پیوندند، ولی هنوز مدیران کارساز و تحول آفرین کمیابند.(غفاریان، 1380)پیتر دراکر در مورد ویژگی­هاي مدیریتی عصر حاضر می­گوید: ” دیگر، داشتن تحصیلات به خودي خود مفهومی ندارد، حتی داشتن تحصیلات عالیه در رشته­ی مدیریت. من فکر می­کنم جستجو براي یک معیار مشخص عینی را بایستی کنار گذاشت و به چیزي که من آن را شایستگی­هاي فردي می­نامم پرداخت.(دراکر، 2001)دلیل این شرایط ضد و نقیض این است که شایستگی مدیریتی صرفاً از طریق کسب دانش و معلومات حرفه اي حاصل نمی شود، بلکه این امر مستلزم توسعۀ همه جانبه در ابعاد مهارتی، شخصیتی و تحول در نگرش و رفتار مدیر است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 30 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0