<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ویژگی های شخصیتی معلمان</span>
تاریخ انتشار:
22 ژوئن 2021
دسته بندی:

 شخصيت:«شناخت رفتار و شخصيت انسان ، چيز تازه اي نيست . برخي براين باورند كه تاريخ تفكر در مورد رفتار و شخصيت، به اندازه ي طول عمر انسانها است . با پيدايش انسان نحوه ي شكل گيري شخصيت مورد توجه فلاسفه، اديان، مذاهب و شاعرن بوده است با پيدايش روش هاي علمي روش هاي قبلي كهنه شده و روش علمي يك روش دقيق و حساب شده است.(برگر1993). ريشه علم در روان شناسي را بايد در رُم و يونان باستان بررسي نمود و اين ها سوالاتي در شخصيت مطرح مي كردند و مشابه همان سوالات امروز توسط روانشناسان مطرح مي گردد. بررسي رفتار به شيوه ي علمي و تجربي در سال 1879، توسط دانشمند آلماني ويلهم وونت پايه گذاري شد. و از آن به بعد روانشناسي به شعبه هاي مختلف تقسيم شده است»(دارابي، 1384، ص2 ).

«اصطلاح شخصيت از كلمه لاتين پرسونابه معناي نقاب اخذ شده است. در يونان باستان، بازيگران براي اجراي نمايش ماسكي را به صورت خود مي زدند و از طريق آن، نقش واقعي خود را كه در ارتباط با همان نقاب بوده است، ارائه مي دادند. انسان ها سعي دارند رفتار خود را مطابق خواسته ها و انتظارات اجتماعي بروز دهند. اما شخصيت در معناي علمي به اين سادگي قابل تبيين نيست، زيرا شخصيت يك مفهوم انتزاعي است كه از طريق انسجام و هماهنگي مجموعه اي از خصوصيات معنا پيدا مي كند. اين خصوصيات عبارتند از عواطف و هيجانات، انگيزه ها، افكار، تجارب و ادراكات. از سوي ديگر شخصيت تنها شامل جنبه هاي ظاهري رفتار نيست بلكه معناي واقعي شخصيت چند بعدي است كه اين ابعاد شامل درون و ذهني است كه افراد را وادار به انجام رفتار معيني مي كند. به همين دليل هر يك از نظريات موجود در روانشناسي شخصيت، تعريف ويژه اي از شخصيت ارائه  مي دهند»(دارابي، 1384، ص3).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 62صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0