<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری هوش اجتماعی2</span>
تاریخ انتشار:
10 اکتبر 2021
دسته بندی:

هوش اجتماعی : ریشه نطریه هوش اجتماعی به دوره-ی آغاز حرکت­های مربوط به بررسی و مطالعه­ی هوش انسان مرتبط است. ثرندایک؛ استاد روانشناسی در دانشگاه کلمبیا یکی از اولین کسانی است که هوش هیجانی را شناخت و آن­را هوش اجتماعی نامید. او هوش اجتماعی را توانایی درک و مدیریت کردن مردان و زنان، پسران و دختران برای تعامل و ایجاد روابط انسانی برشمرد. و کسلر در سال 1994 بر این عقیده تأکید نمود که عواملی غیر از ضریب هوشی وجود دارند که در افزایش اثربخشی و عملکرد فرد دخالات دارند(فیدلر). هوش اجتماعی توصیف ظرفیت منحصر انسان را به طور مؤثر حرکت و مذاکره کردن در روابط پیچیده احتماعی و محیط است. نیکلاس هامفری روان­شناس و استاد دانشگاه در لندن دانشگاه اقتصاد معتقد است که هوش اجتماعی و غنای زندگی کیفی ما، و نه از هوش کمی ما، که واقعاً باعث می­شود انسان­ها چه هستند؛ برای مثال آنچه از ما است مانند یک انسان زندگی در مرکز در حال حاضر آگاهانه، احاطه بودن و سلیقه و احساس و حس بودن نهاد متافیزیکی فوق­العاده­ای با خواص که به سختی به نظر می­رسد، متعلق به دنیای فیزیک است.

هانی ویل معتقد است که هوش اجنماعی اندازه­گیری جمع­آوری شده از آگاهی از خود و اجتماعی، باورهای اجتماعی و نگرش­ها، و ظرفیت و اشتهای به مدیریت تغییرات پیچیده اجتماعی تکامل یافته است. با توجه به تعریف اصلی ادوارد ثرندایک هوش اجتماعی است که توانایی درک و مدیریت زنان و مردان، پسران و دختران، به عمل عاقلانه در روابط انسانی است.فولن هوش اجتماعی، صلاحیت یک فرد را به درک و یا محیط خود را بهینه کردن، نشان می­دهد. هوش اجتماعی از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه روان-شناسان بوده ودر طول تاریخچه روانشناسی تلاش بر این بوده که ماهیت هوش و انواع آن مورد بررسی قرار گیرد. وقتی درباره­ی هوش صحبت می­شود؛ ویژگی­هایی چون یادگیری سریع زیاد، محاسبات دقیق و فوری و راه­حل­های جدید به ذهن خطور می­کند. به طور کلی تعاریف متعددی از هوش صورت گرفته است و بر این اساس طبقات مختلفی از انواع هوش نیز مطرح شده است. ثرندایک و اسپیرمن، از جمله افرادی هستند که انواعی از هوش را بر اساس تعاریفی که از آن ارائه کرده، ساخته­اند. هوش اجتماعی: فرد هوشمند با این نوع هوش آن­گونه که هستند می­پذیرند، بیش از سخن گفتن می­اندیشد و رفتار و کردارش با سنجیدگی و ژرف­نگری همراه است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 63صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0