<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری نقدینگی و سرمایه گذاری</span>
تاریخ انتشار:
3 ژانویه 2022
دسته بندی:

سرمایه گذاری:  در امور مختلف توسط شرکت ها، همواره به عنوان یکی از راههای مهم توسعه شرکت ها و جلوگیری از رکود و عقب ماندگی، مورد توجه بوده است. سرمايه‌گذاري عبارت است از تبديل وجوه مالي به يك يا چند نوع دارايي كه براي مدتي در زمان آتي نگهداري خواهد شد. بنابراين سرمايه‌گذاري مستلزم مطالعه فرصتهاي سرمايه‌گذاري است. فرصتهاي سرمايه‌گذاري مستلزم مديريت ثروت سرمايه‌گذاران است، اين ثروت شامل مجموع درآمد فعلي و ارزش فعلي درآمدهاي آتي است.سرمايه‌گذاري براي كسب پول صورت مي‌گيرد، يا به اين خاطر سرمايه‌گذاري مي‌كنيم كه رفاه و آسايش فعلي و آتي خود را بهبود ببخشيم. دراين پژوهش فرض مي‌كنيم كه افراد انتظار دارند از سرمايه‌گذاري خود، فقط به صورت منافع پولي منتفع شوند. افراد سعي مي‌كنند از طريق صرفه جويي در مصرف امروز خود و پس انداز آن، بتوانند مصرف آتي خود را بهبود ببخشند. سرمايه‌گذاران سعي مي‌كنند ثروت و دارايي خود را به نحو مؤثري مديريت كنند و بتوانند با محافظت از عواملي همچون تورم، ماليات و ساير عوامل، بيشترين بازده را كسب نمايند. به خاطر اين دلايل است كه مردم پس انداز مي‌كنند (تهرانی و نوربخش ، 1382).

 همه مردم به نوعي داراي ثروتي هستند كه ناشي از ارائه خدمات در بازار كارا است. اغلب مردم در بيشتر مواقع تصميم‌گيريهايي را در خصوص سرمايه‌گذاري در زندگي خود انجام مي‌دهند. براي مثال برخي از كارگران راجع به اينكه آيا وجوه مربوط به بازنشستگي خود را در سهام سرمايه‌گذاري كنند يا در اوراق قرضه، تصميماتي را اتخاذ مي‌كنند. برخي ديگر از افراد به دنبال حداكثر كردن پس انداز خود از طريق سرمايه‌گذاري در گزينه هاي ديگر هستند.فرصتهاي سرمايه‌گذاري در واقع توانائي بالقوه سرمايه‌گذاريهاي شركت را نشان مي‌دهد، بدين معني كه هر چقدر توانائي ‌انجام سرمايه‌گذاري‌ شركت در آينده بيشتر باشد شركت داراي فرصتهاي سرمايه‌گذاري بيشتري است. آينده‌نگري ‌گروههاي‌ استفاده‌كننده از صورتهاي مالي همواره حسابداران را به جستجوي روشهاي برتر براي تفسير اطلاعات مالي هدايت كرده است، مديران نتايج عمليات آتي يك واحد تجاري و توان جذب سرمايه را با اهميت مي‌دانند و رضايت سهامداران نيز در گرو سود مورد انتظار آنهاست كه در اين ميان يكي از روشهاي برتر تفسير اطلاعات بررسي فرصتهاي سرمايه‌گذاري است (فردیناند,1999).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 26 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0