<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری نظام پیشنهادات</span>
تاریخ انتشار:
13 آوریل 2022
دسته بندی:

نظام پیشنهادات: نظام پيشنهاد ها تكنيكي است كه مي توان با استفاده از آن از فكر و انديشه كاركنان براي شناسايي مسائل و حل آنها بهره جست تا به اين وسيله كاركنان كليه سطوح در امر مديريت مشاركت داده شوند  استفاده درست از اين ابزار ارج نهادن به ارزشهاي انساني و به ياري طلبيدن افراد براي رسيدن به اهداف مشخص و مشترك مي باشد. اگربرنامه هاي مشاركت با توجه به شرايط فرهنگي اجتماعي حاكم بر سازمان به طور مناسب انتخاب شود نتايج مثبتي در بهبود شرايط خواهد داشت.اين سيستم اولا صاحبان انديشه هاي سازنده را به طور يكسان و بدون توجه به موقعيت سازماني آنها در نظام پرسنلي تشكيلات پذيرا مي باشد . ثانيا اختيارات و قدرت تصميم گيري و مسئوليت مديريت را به هيچ وجه تضعيف و يا مخدوش نكرده وموجبات لازم براي تشويق مادي و معنوي پرسنل را در قبال عرضه كردن انديشه هاي سازنده فراهم مي نمايد تا از خلاقيت و پويايي تفكر انسانها در جهت ساختن دنياي بهتر استفاده مطلوب به عمل آيد..(مقیمی،23:1385)

نظام پيشنهادها سيستمي است كه بتواند زمينه لازم را براي حضور و مشاركت فعال تمامي كاركنان از مرحله آموزش و دريافت فرمهاي پيشنهاد تا اعلام نتايج نهايي و اجراي پيشنهادها، بدون پديد آمدن هيچ مانع بازدارنده اي فراهم آورد. (خاكي،46:1386) پيشنهادات در لغت به معنی اظهار عقیده و پیشنهاد کردن آمده است و نظام پيشنهادات كه در مباحث مدیریت مشارکتی بکار رفته است ،تکنیکی است که از طریق آن می توان به یافته های ذهنی و اندیشه سرمایه های انسانی در حل مسایل و ایجاد سوًالات جدید و راه حل های بهینه ، در راستای فرهنگ تغییر و بهسازی مستمر سازمان دست یافت.بعبارت دیگر ، نظام پیشنهادها ، فرمانبری از دانایی و بگردش انداختن اندیشه و بالاخره ترویج روحیهً مشارکت را پیدا می کند . بنابراین نظام پیشنهادها دو ویژگی مهم را در سازمان نهادینه می کند:-ارتقای بلوغ سازمانی و حذف ترس از محیط کار-زدودن تفکر استبداد به رأی( شیخ محمدی و زواره، 91:1380)

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 10صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0