<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  نظام جبران خدمات کل</span>
تاریخ انتشار:
11 آوریل 2022
دسته بندی:

نظام جبران خدمات کل : رسالت مدیریت و هدف اصلی مدیران هر سازمان استفاده موثر و بهینه از منابع و امکانات گوناگون چون نیروي کار، سرمایه، مواد، انرژي و اطلاعات است. در این رسالت استفاده بهینه از نیروي انسانی (بهره وري نیروي انسانی) از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه انسان بر خلاف سایر منابع سازمانی داراي عقل و اختیار است و مدیر نمیتواند بسادگی از آن استفاده نماید و مهمتر اینکه نیروي انسانی نه تنها یک منبع سازمانی است بلکه تنها عامل بکار گیري سایر عوامل میباشد، این نقش در سازمانهاي خدماتی اهمیت بیشتري می یابد چرا که انسان یکه تاز صحنه کار و عرصه خدمات مربوطه میگردد. حال اگر این انسان با انگیزه و توانمند و بهره ور باشد میتواند سایر منابع را به نحو احسن و مطلوب به کار گیرد و انواع بهره وري را محقق سازد و نهایتاً سازمان را بهره ور کند و گرنه رکود و عقب ماندگی ارمغان نیروي انسانی منفعل و بی انگیزه میباشد .از این رو، می توان نیروي انسانی را مهمترین عامل در افزایش بهره وري در سازمان به شمارآورد بنابراین لازمه دستیابی به هدفهاي سازمان و ارتقاء بهره وري، مدیریت موثر این منبع باارزش است. لذا با توجه به اهمیت نیروي انسانی در یک سازمان و نقش وي در رشد وتحقق اهداف سازمانی، پرداختن به مبحث بهره وري کارکنان یکی از مهمترین دغدغه هاي مدیران و سازمانهای امروزي است.

این موضوع در بانک ها به دلیل حضور در فضای رقابتی از اهمیت بیشتري برخوردار است و طبیعتاً مدیران بانک ها نیز علاقمندند تا تمام ابزارهاي مدیریتی را بکار بگیرند تا کارکنانی بهره ور و پویا داشته باشند. یکی از مهمترین این ابزارها؛ تدوین نظام جامع جبران خدمات کارکنان می باشدجبران خدمات به هر نوع پاداشی اطلاق می شود که افراد به نشانه سپاس برای ادای وظایف سازمان دریافت می کنند. در نگرش جدید به مدیریت منابع انسانی جبران خدمات کارکنان تنها از طریق پرداخت حقوق ودستمزد مزایای پولی صورت نمی پذیرد، بلکه میزان کیفیت زندگی کاری که شامل مزایای غیر مستقیم مالی ومزایای غیر مالی است مورد توجه قرار می گیرد.مؤسسه ی جهان کار (تعریفی نسبتا گسترده از جبران خدمات کل ارائه داده است .بدین مضمون که جبران خدمات کل “همه ی ابزارهای در دسترس کار فرماست که از آنها برای جذب، حفظ، ترغیب وراضی کردن کارمندان استفاده می شودبخش منابع انسانی دانشگاه فنی ویرجینیا در صفحه ای از پایگاه اینترنتی دانشگاه به تشریح نظام جبران خدمات کل طراحی شده برای کارکنان دانشگاه می پردازد و در پاسخ به این سوال که “جبران خدمات کل چیست؟” عنوان می کند که؛ اغلب ما زمانی که اصطلاح “جبران خدمات” را می شنویم، فکرمان به سمت پولی که در فیش های حقوقی مان درج شده است و دریافت می کنیم می رود. با این وجود “جبران خدمات کل” چیزی فراتر از حقوق و دستمزد است، و آن بسته کامل پرداخت به کارکنان می باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 29صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0