<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  نام نشان تجاری رویکرد مشتری محور</span>
تاریخ انتشار:
15 آوریل 2022
دسته بندی:

بانکداری درایران: نخستین بانک ایران «بانک  شرق» بود این بانک بدون تحصیل هیچگونه امتیازی در سال 1266 تأسیس شد و درمحل بانک بازرگانی در شمال شرقی میدان توپخانه شروع به فعالیت کرد . مرکز آن در لندن وحوزه فعالیتش مناطق جنوبی آسیا بود (حسنی ودیگران ، 1387 ،). درسال 1267  کلیه شعب واثاثه بانک را به بانک شاهی واگذار نمود. در رقابت با عملیات بانک شرق صرافان ایرانی اقداماتی را آغاز کردند ولی قبل ازآنکه  نتیجه نهائی این رقابت حاصل شود، حریف زورمندی بانک شرق را خرید،  که مبتکر آن پاول جولیوس رویتر بود. وی برای مدت 70سال جهت کشیدن راه آهن، حق انحصاری بهره برداری از کلیه معادن ، تأسیس بانک وغیره را از دولت ایران گرفت . این امتیاز مدتی بعد   لغو وامتیاز دیگری  که اساس آن تأسیس بانک شاهی ایران بود ، جایگزین آن گردید. بعد از واگذاری امتیاز تأسیس بانک شاهی ایران به رویتر یکی از اتباع دولت روسیه به نام ژاک بولیا کوف پیشنهاد تأسیس بانک استقراضی ایران را داد. در سال 1269 شمسی موافقت گردید که اجازه تأسیس انجمن استقراضی ایران به مدت 75 سال با حق انحصاری حراج عمومی به او داده شود.

بعدها انجمن استقراضی ایران تبدیل به بانک استقراضی ایران گردید.  بانک مزبور برخلاف بانک شاهی فقط قسمت های شمالی ایرانی را حوزه فعالیت خود قرارداده بود وکمتر به امور بانکی درجنوب می پرداخت. با اجرای نخستین برنامه هفت ساله اقتصادی و افزایش فعالیتهای اقتصادی وتوسعه و مبادلات خارجی به تدریج نقص شبکه بانکی عیان شد و لزوم استقرار بانکداری خصوصی به صورت بارزی ، نمایان گردید. درنتیجه با تأسیس اولین بانک بازرگانی خصوصی به نام بانک بازرگانی ایران در سال 1328، فعالیت بانکداری خصوصی، در صحنه اقتصاد ایران آغاز شد. بعد از آن طی سالهای 1330 تا 1331 به علت قطع درآمد نفت، بانک ملی ایران کمک هایی را برای تأمین هزینه های جاری دولت به عهده گرفت. در این زمان که  بحران کشور را فرا گرفته بود، صنعت بانکداری برخلاف سایر بخش های  اقتصادی به سرعت توسعه یافت . حاصل این توسعه تاسیس بانک صادرات، بانک تهران، بانک بیمه بازرگان، بانک پارس و بانک عمران بود.  به موازات توسعه فعالیت بانکی بخش خصوصی، بانک شاهی سابق که با  نام بانک انگلیسی در خاورمیانه فعالیت می کرد، درمرداد سال 1331 درایران به فعالیت خود پایان داد  بانک ملی تسهیلات اعتباری زیادی را برای تأمین نیازمندی های مالی برنامه توسعه اقتصادی فراهم آورد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0