<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  مواد تحریک زااعتیادآور</span>
تاریخ انتشار:
23 آوریل 2022
دسته بندی:

مواد تحریک زا: تحریک زا تحریک کننده ای روانی هستند که موجب افزایش انرژی دستگاه عصبی مرکزی به صورت سرخوشی، بزرگ پنداری، بیش فعالی، بی قراری و بازداری اشتها می شوند. این گونه داروها ایجاد بی خوابی نموده حالت هیجان در شخص تولید می نماید که به دو دسته طبیعی شامل برگ کوکا، کوکائین (پودر تریاک)، خمات(درختچه ای در کشورهای عربی و آفریقایی)، ناس(درختچه ای در افغانستان) و صنعتی شامل آمفتامین ها مانند سیکسیدین یا بنزودرین، متیل آمفتامین ها مانند متدرین، برخی از ترکیبات آمفتامین ها و … تقسیم می شوند.آمفتامین در سال 1930 برای درمان افسردگی، تب یونجه و تحریک سیستم عصبی تجویز شد و بعدها جزو مواد مخدر اعلام گشت این مواد بی نهایت اعتیادآور و خطرناک و آثار شدید اشتها بردارند که معمولاً به صورت قرص خوراکی مصرف می شوند اما می توان آن ها را تزریق نمود یا با انفیه به کار برد آمفتامین وریدی بسیار اعتیادآور است اما اخیراً جای خود را به کوکائین داده است. آمفتامین ها که به عنوان بالا برنده نیز شناخته شده اند فعالیت دستگاه عصبی را سرعت می بخشند و موجب افزایش هشیاری انرژی و گاهی اوقات شنگولی و اطمینان می شوند آمفتامین ها موجب منع خواب و اشتها می شوند.

کسانی که آمفتامین ها را در رگ تزریق می کنند برای چند روز فوق العاده بیش فعال و شنگول می شوند به نحوی که رفتار تهاجمی خودکشی و دیگرکشی ممکن است در خلال این چند روز به وقوع بپیوندد. همچنین افرادی که به مقدار زیاد از آن مصرف می کنند ممکن است دچار هذیان های آزار و تعقیب شبیه مبتلایان به اسکیزوفرنی شوند. مصرف زیاد آمفتامین ها کشنده است و آسیب های مغزی در بین سوء استفاده کنندگان مزمن مشاهده می شود چون آمفتامین خواب را تقلیل می دهد جوانان ورزشکار در موقع مسابقات، دانشجویان در امتحانات و رانندگان در مسافرت های طولانی گاهی از آمفتامین استفاده می کنند. از دیگر آثار مصرف آمفتامین ها عبارتند از: تغییرات رفتاری یا روانی (سرخوشی، اضطراب و بی قراری، عصبانیت، اختلال در قضاوت، آشوب طلبی و احساس عالی بودن) ازدیاد ضربان قلب، و ضربان نبض، افزایش فشار خون، گر گرفتن و لرز کردن، خشکی دهان، اتساع مردمک، تهوع و استفراغ، کاهش وزن، ضایعات پوستی مزمن، اختلال عملکرد شغلی و اجتماعی، عوارض قلبی و بالاخره مصرف کننده به حالت اغما افتاده و به طرف مرگ کشانده می شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:21صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0