<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مهارتهای مقابله ای</span>
تاریخ انتشار:
9 می 2021
دسته بندی:

مهارت‌های مقابله‌ای: همه افراد در طول زندگي خود با استرس رو به رو مي‌شوند. زندگي بدون استرس يعني مرگ. انسان در همه‌ي شرايط تحت استرس قرار دارد، ولي گاهي امكان دارد يك استرس بيماري زا و مشكل زا شود، اين مسأله بستگي به مقابله‌هاي فرد دارد. منظور از مقابله، كوشش‌ها و تلاش‌هايي است كه فرد انجام مي‌دهد تا استرس را از ميان بردارد، برطرف كند، يا به حداقل رساند و يا تحمل كند. دقت داشته باشيد كه ما هميشه نمي‌توانيم منبع استرس را از ميان برداريم، بلكه در مواردي بايد آن‌را كاهش دهيم و در مواردي هم بايد استرس را تحمل كنيم. در اين موارد بايد سعي شود تا استرس‌هاي ناشي از اين اختلاف را كاهش دهيم و يا به صورتي تحمل كنيم تا كمتر آزاردهنده شود(موسوی،1388).

یکی از عوامل شخصیتی که ارزیابی آن در تبیین آمادگی به اعتیاد منطقی به نظر می‌رسد، سبک‌های مقابله‌ای با فشار روانی است. سبک‌های مقابله به عنوان تلاش‌های رفتاری و شناختی افراد به منظور فائق آمدن بر یک عامل فشار زای درونی یا بیرونی (متمرکز بر مسئله)،یا ایجاد تسکین هیجانی و عاطفی(متمرکز بر هیجان)، تعریف شده است. همچنین سبک‌های مقابله با فشار روانی می‌تواندرویداد های تنیدگی زا را تحت تأثیر قرار داده و چگونگی برخورد با آن‌ها را تعیین کنند(ملازاده اسفنجانی و همکاران،1390).كوشش‌هاي مقابله‌اي گاه به صورت انجام دادن كار، فعاليت و اقدام خاصي است و گاه به صورت انجام دادن فعاليت‌هاي ذهني و درون رواني است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  25 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0