<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  مهارتهای اجتماعی دانش آموزان</span>
تاریخ انتشار:
22 ژوئن 2021
دسته بندی:

مهارت اجتماعی: در چند دهه اخیر تعاریف متعددی از مهارت­های اجتماعی ارائه شده است که شاید یکی از دلایل آن مشکل بودن تعریف  واژه­ای است که به راحتی در غالب کلمات و تعاریف نمی­گنجد. حدود سال­های 1980 به بعد، روانشناسان به پیشرفت مهارت­های اجتماعی در کودکان توجه بیشتری نشان دادند و تعاریف متعددی از این موضوع ارائه کردند که تقریبا تعاریف ارائه شده کلی و مبهم بودند و یا این که همه ابعاد مهارت­های اجتماعی را در بر نمی­گرفتند (مایکلسون، سوجی، وود و کازدین1983).شاید تعریف واژه مهارت­های اجتماعی برای همه افراد، حتی کسانی که با روانشناسی ارتباطی ندارند، ساده به نظر برسد، اما همانگونه که مریل و گیمپل (1998) بیان می­کنند این موضوع به شدت تحت تاثیر سازه­های شناختی و ویژگی­های اساسی انسان مانند شخصیت، هوش، زبان، ادراک، ارزیابی نگرش و تعامل میان رفتار و محیط قرار دارد

گرشام و الیوت (1993) که در این زمینه تحقیقات بسیاری انجام داده­اند، مهارت­های اجتماعی را این گونه تعریف می­کنند: رفتارهای انطباقی فرا گرفته شده که فرد را قادر می­سازد با افراد دیگر رابطه متقابل داشته باشد، واکنش­های مثبت بروز دهد و از رفتارهایی که پیامد منفی دارند اجتناب ورزد. همچنین مهارت­های اجتماعی به آن گروه از مهارت­هایی گفته می­شود که اشخاص در روابط و تعاملات میان­فردی خویش به کار می­برند و به شخص کمک می­کنند تا با دیگران به شکلی ارتباط برقرار کرده که بتواند از حقوق خویش دفاع کند، وظایف خود را به شکل مناسب و منطقی انجام دهد، در رابطه با دیگران دچار کشمکش و درگیری نشود، مردم­گریز یا مردم­ستیز نباشد، بلکه با مردم روابطی دوستانه، آزادانه و صمیمانه داشته باشد .در تعیین اینکه مهارت اجتماعی شامل چه عناصری است، اختلاف نظر بسیار است. با وجود این، برخی از اجزای تشکیل دهنده مهارت­های اجتماعی که صاحب­نظران به آن اشاره کرده­اند. عبارتند از: ارتباط کلامی، ارتباط غیر کلامی، تماس جسمی، حرکات و زبان بدن، مجاورت، خصایص ظاهری، تقویت و پاداش، توضیح دادن، گوش دادن، خاتمه دادن، خودافشایی، نفوذ، ابراز وجود، تعامل در گروه­ها و رهبری.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  38صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0