<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  مشکلات رفتاری دانش اموزان</span>
تاریخ انتشار:
4 دسامبر 2021
دسته بندی:

ویژگی­های شناختی: به دلیل اینکه فرآیندهای شناختی مانند هوش، حافظه، توجه و زبان در تکالیف تحصیلی درگیرند، بنابراین ویژگی­های شناختی در دانش­آموزان با اختلال­های یادگیری بیشتر مورد توجه است. هوش به عنوان یکی از متغیرهای مهم در تعریف اختلال یادگیری بیان شده است. گروهی معتقدند هوش­بهر این کودکان 90 تا 93 می­باشد که البته این ناشی از توجه زیاد آزمون­های هوش بر توانایی­های کلامی است. برخی از این دانش­آموزان نیز از لحاظ هوش­بهر، در طبقه تیزهوشان قرار می­گیرند که به آنها دانش­آموزان تیزهوش با اختلال یادگیری می‌گویند. این دانش­آموزان ممکن است از لحاظ تحصیلی خوب باشند ولی آنچه که آنها را تیزهوش با اختلال یادگیری می­کند، تفاوت زیاد بین نمره­های پیشرفت تحصیلی و هوش­بهر آنها می­باشد(شکوهی یکتا و پرند، 1385).بسیاری از دانش­آموزان دچار اختلال­ یادگیری نمی­دانند چگونه به یادگیری و مطالعه بپردازند. آنان فاقد مهارت­های سازماندهی هستند، سبک یادگیری فعالی برای خودشان ایجاد نکرده­اند و به یادگیری خود جهت نمی­دهند(لرنر، 1997؛ ترجمه دانش، 1384).

این دانش‌آموزان مشکلاتی در کنترل جزئیات زندگی و سازماندهی آن دارند، سازماندهی­شان از کارها و مفاهیم(مشکلاتی در توالی، اولویت­بندی، گروه­بندی و تعمیم) ضعیف است، از یک موضوع به موضوع دیگر می­پرند و در سازگاری با تغییرات مشکل دارند(سارکار و کاتاری، 2004).دانش­آموزان با اختلال یادگیری در حافظه کوتاه­مدت(در پیروی از دستورات یک مرحله­ای یا چندمرحله­ای، به­خاطرسپاری مطالب خوانده شده) نیز مشکل دارند، نمی­توانند اطلاعات مربوط به اشخاص یا تاریخ­ها را به خاطر آورند، در تکرار مطالب مشکل دارند، گاهی مطالب را بدون فهم آن بارها و بارها تکرار می­کنند(سارکار و کاتاری، 2004).یکی دیگر از ویژگی­های دانش­آموزان با اختلال یادگیری بی­توجهی در کلاس درس و انجام تکالیف می­باشد. این دانش­آموزان در مقایسه با دانش­آموزان عادی مدت زمان کمتری را به انجام تکالیف اختصاص می­دهند، حواسپرتی بیشتری دارند و رشد مهارت توجه انتخابی در آنها با تأخیر همراه است. اکثر معلمان و والدین دانش­آموزان با اختلال یادگیری بیان می­کنند که این افراد مشکلاتی در زمینه حافظه دارند. آنها از راهبردهای حافظه برای بهبود یادگیری مؤثر استفاده نمی­کنند و در حافظه­های کوتاه­مدت، کاری، شنیداری و دیداری مشکل دارند

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:35 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0