<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  مزیت رقابتی شرکت همراه اول</span>
تاریخ انتشار:
6 دسامبر 2021
دسته بندی:

مزیت رقابتی: براي هر شركتي در هر صنعتي كه باشد كليد موفقيت تنها اتكاء بر يك منبع براي كسب مزيت نيست بلكه بهترين و موفق ترين شركت‌ها مي دانند كه همواره بايد از زواياي تازه اي به مزيت رقابتي بنگرند و از انواع منابع براي خلق مزيت رقابتي بهره بگيرند توجه به ديدگاه منبع محور و مدل بارني كه داراي چهار ويژگي اصلي ارزشمند، كمياب، غيرقابل تقليد و غير قابل جايگزيني و قابليت سازماني كردن و به كارگيري است (کلالو 2003).رقابت پذیري فرایندي است که هر نهادي می‌کوشد تا از این طریق بهتر از دیگري عمل کرده، از وي پیشی گیرد. کسب توانمندي‌هاي رقابتی در جهان امروز به یکی از چالش‌هاي اساسی کشورهاي مختلف در سطح بین المللی تبدیل شده است. مزیت رقابتی داراي مفاهیم و تعاریف متعددي است که در زیر به چند مورد آن اشاره می‌شود‌ : مزیت رقابتی، تمایز در ویژگی‌ها یا ابعاد هر شرکتی است که آن را قادر به ارائه خدمات بهتر از رقبا به مشتریان می‌کند (زرآبادی پور و دیگران، 1384).مزیت رقابتی‌ به‌ عنوان قـابلیت شـرکت در‌ عـملکرد بهتر نسبت به صنعتی که در آن‌ کار می‌کند، تعریف می‌شود. هم‌چنین و به همین نحو، شرکتی را‌ دارای‌ مزیت‌ رقابتی می‌نامیم که نرخ سود آن‌ بالاتر‌ از‌ میانگین‌ صـنعت‌ بـاشد. به‌طور مـعمول، نرخ‌ سود توسط‌ بعضی‌ از نسبت‌ها بیان می‌شود؛

مانند بازگشت فروش‌ یا بـازگشت‌ دارائی‌ها. شرکتی کـه دارای مزیت رقابتی است، برتر از رقبا مشتریان را‌ جذب‌ می‌کند‌ و در برابر نیروهای رقابتی، برای حفظ آن‌ها می‌کوشد‌ (میلر 1998).مزيت رقابتي مفهوم بحث برانگيزي است.همچنين ديدگاه هاي متفاوتي در زمينه چگونگي به وجودآمدن مزيت رقابتي وجود دارد. شركت ها براي دستيابي به سهم بيشتري از بازار، شهرت واعتبار، وفاداري مشتريان، خدمات پس از فروش بهتر، كيفيت بهتر و…  بايد ابتدا نسبت به مقدمات دستيابي به آنها آگاهي يابند. در واقع شركت ها بايد به اين پرسش پاسخ دهند كه براي دستيابي به اين مزايا چه اقداماتي بايد انجام داد و در چه زمينه هايي شايستگي و توانايي به دست آورد؟ چنانچه شركت ها نتوانند شايستگي ها و توانايي هايي كه پيش نياز دستيابي به مزيتهاي رقابتي است در خود ايجاد و تقويت كنند، به مزيت رقابتي دست نخواهند يافت و سهم بازار خود را از دست خواهند داد. در واقع با ارتباط شايستگيها و تواناييهاي شركت به حوزه هايي كه شركت تمايل به كار در آن را دارد، مزيت رقابتي شكل مي گيرد و چنانچه اين ارتباط وجود نداشته باشد ، امكان شكل گيري مزيت رقابتي بسيار مشكل خواهد بود (رمضانیان ودیگران،1393).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 47 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0