<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری   مراقبتهای بهداشتی و سلامت</span>
تاریخ انتشار:
13 آوریل 2022
دسته بندی:

مراقبت های بهداشتی اولیه:عبارت از خدمات بهداشتی ضروری است که بر پایه روش های علمی معتبر و با فناوری مناسب، قابل دسترسی همه افراد و خانواده ها باشد و با مشارکت کامل افراد و خانواده ها انجام شود. این خدمات بخش جدایی ناپذیر نظام بهداشتی کشور و توسعه اقتصادی اجتماعی است و نخستین تماس مردم با نظام بهداشتی کشور است که خدمات را تا حد ممکن به محل زندگی و کار مردم می برد. مشارکت مردم در ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه یک ضرورت می باشد و بدون همكاري و علاقه مردم به تأمين و توسعه خدمات هيچگونه موفقيتي براي آن پيش بيني نمي‌شود.  بنابراین، بهداشت پديده اي خودجوش است كه بايد انگيزه برخورداري از آن در مردم ايجاد گردد و علاوه بر بخش بهداشت، جامعه بايد درگير مراقبت از خود شود.به طور کلی بهداشت علم پیشگیری از بیماری‌ها، ارتقای سطح سلامتی و افزایش طول عمر است .بهداشت به مجموعه رفتارهایی اطلاق می گردد که ضامن حفظ سلامت و زندگی سالم در جامعه است. شیوه ها و رفتار های بهداشتی، اقداماتی پیشگیرانه اند که در جهت کاهش بروز و گسترش بیماری ها به کار گرفته می شوند . رعایت بهداشت،در فرایند تولید مواد غذایی، دارویی و لوازم آرایشی- بهداشتی، نقشی اساسی در تضمین کیفیت محصولات خواهد داشت.

همچنین از دیگر کاربردهای بهداشت که مرتبط با سلامت عمومی افراد می باشد می توان به بهداشت بدن، بهداشت فردی، بهداشت خواب، بهداشت روان، بهداشت دندان، بهداشت اجتماعي، بهداشت اقتصادي، بهداشت تغذيه، بهداشت محيط و بهداشت مسکن اشاره نمود. بهداشت در زندگی فردی و اجتماعی اهمیت روزافزونی دارد، بطوری که در سازمان های بین المللی مورد توجه فوق العاده ای قرار گرفته است.بهداشت همگانی از نظر سازمان بهداشت جهانی عبارت است از “علم و فن پیشگیری از بیماری ها، افزایش طول عمر و ارتقای سطح سلامتی و توانایی انسان از طریق کوشش های دسته جمعی افراد جامعه، به منظور بهسازی محیط، کنترل بیماری های واگیردار، آموزش بهداشت فردی، ایجاد خدمات پزشکی و پرستاری جهت تشخیص زودرس و درمان به موقع بیماری ها و ایجاد یک نظام اجتماعی که در آن هر فرد، دارای سطح زندگی مطلوبی، برای تأمین و نگهداری تندرستی خود باشد، به طوری که هر فردی از جامعه از حق طبیعی خود، یعنی سلامتی و عمر طولانی، بهره مند شود(سازمان بهداشت جهانی 1389: 29).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات63صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0