<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع</span>
تاریخ انتشار:
6 دسامبر 2021
دسته بندی:

مديريت كيفيت جامع(TQM): براي ايجاد برتري در زمينه كيفيت يك كسب و كار بايد با توجه به كيفيتي كه براي مشتريان فراهم مي كند خود را متمايز كند.آنچه كه ضروري به نظر ميرسد اين است كه يك سيستم مديريت كيفيت محور است و جامع و كامل نيز بوده و از طريق سازمان حمايت مي شود چنين سيستمهايي در ژاپن به خوبي توسعه يافته اند ودر ايالات متحده به مديريت كيفيت جامع (TQM) مشهور هستند آنها متشكل از وسايل و دستور العملهاي متعددي هستند كه عبارتند از:تعهد مديريت ارشد نسبت به كيفيت ،به طوري كه اين تعهد از طريق پايبند بودن به زمان تعيين شده و تاكيد بر ارزشهاي مديريت كيفيت جامع اثبات گردد.تيم هاي چند وظيفه اي كه تمام توجه آنها بر پرو ژه هاي بعبود كيفيت است و به آنان براي ايجادتغيير اختيار داده شده است.گرايش به فرايند در مقابل گرايش به نتيجه،بر روي توسعه و بهبود فرايندهايي تمركز دارد كه منجر به بهبود كيفيت مي شوند.مجموعه اي ازسيستمها نظير سيستمهاي پيشنهادات ،سيستمهاي ا.ندازه گيري،و سيستمهاي تشخيصي.

تمركز بر روي دلايل نهفته شكايات مشتري و حوزه هاي نارضايتي آنان.پيگيري معيارهاي كليدي كيفيت،بنچ ماركينگ كه از طريق مقايسه با ساير شركتها در داخل و خارج صنعت مورد نظر و همچنين داخل و خارج كشور ايجاد مي شود.درگيري عرضه كنندگان در سيستم با بازرسي عرضه كننده،درجه بنديها و تشخيص آن.تمركز بر روي مشتري –كيفيتبراساسرضايتمشتري تعريف مي شود.دراصل، انتخاب كيفيت به منظور افزايش رضايت مشتري در نظر گرفته مي شود. انتخاب كيفيت براي اثبات اين موضوع است كه تمركز بر روي مشتري ،چيزي است كه بسياري ازسازمان ها ادعا مي كنندكه آن را دارند.اما مساله برسرتمايز ميان حمايت ظاهري، فرهنگ و مجموعه اي از برنامه هايي است كه با هم معرف يك مزيت رقابتي پايدار سودمند مي باشند. يكي از نشانه هاي تمركز بر مشتري،مشاركت مديريت ارشد در مسائل مربوط به رضايت مشتري مي باشد. يك مشخصه سازمانهايي كه بسيار مشتري مدار هستند اين است كه مديران اجرايي ارشد با مشتريان ،ارتباطي فرد به فرد ،منظم و هدفمند دارند.نشانه ديگر برقراري رابطه ميان سيستم حقوق و دستمزد و سيستم ارزيابي است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:32 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0