<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  مدیریت هزینه استراتژیک</span>
تاریخ انتشار:
5 مارس 2022
دسته بندی:

هزینه و سود: در حسابداری مالی، اصطلاح هزینه اینگونه تعریف شده است؛ هزینه بعنوان یک معیار اندازه­گیری قابل سنجش به پول، به عبارتی منابع استفاده شده برای بعضی از مقاصد است (شیم و سیقال، 1999، 9). هیات تدوین استانداردهای حسابداری ایران (سازمان حسابرسی) در مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی در ایران، هزینه را اینگونه تعریف نموده است؛ هزینه عبارت است از خروج وجه نقد و داراییهای دیگر از یک واحد انتفاعی، یا مصرف و استهلاک داراییهای موجود یا افزایش بدهیهای یک واحد و یا ترکیبی از آنها که در نتیجه اجرای فعالیتهای اصلی یا جانبی آن واحد شود.در حسابداری مدیریت هزینه اینگونه تعریف شده است؛ هزینه عبارت است از منابع استفاده شده در مقابل مقاصد مختلف و متنوع از دیدگاه اطلاعاتی، مفهوم تحقق سود، نتیجه فعالیت حسابداری را بیان می­کند. ولی به عنوان معیار اساسی اندازه­گیری، همچنان مورد تردید قرار دارد. براساس مفروضات بازار کارای سرمایه، پژوهش­های تجربی موید این مطلب هستند که سود حسابداری دارای محتوای اطلاعاتی می­باشد. البته حسابداران حرفه­ای، چه برای اندازه­گیری سود و چه برای شناسایی اطلاعات انعکاس یافته در محاسبه سود حسابداری، هم­چنان بر نقش اندازه­گیری سود تاکید ورزیده و تحلیل گران مالی نیز خواهان اندازه­گیری و انتشار آن می­باشند.

به عنوان مثال، بیانیه شماره یک”FASB ” اظهار می­دارد که مهم­ترین هدف گزارشگری مالی تهیه آن گونه اطلاعاتی است که با اندازه­گیری سود و اجزاي تشکیل دهنده آن فراهم شده و عملکرد واحد تجاری را نشان می­دهد(بلکویی، 1381).ریشه­های مدیریت سنتی هزینه به زمانی باز می­گردد که کانون توجه به کل زنجیره ارزش معطوف نبود. مدیریت سنتی هزینه در محیط کسب و کاری نه چندان چالشی و نه چندان پایدار، توسعه پیدا کرد که در آن تولید عامل اصلی رقابت محسوب می­شد. وظیفه اصلی سیستم های هزینه­ای ثبت و گزارش­دهی فعالیت­های گذشته با توجه به هزینه و سود (در قالب گزارش­های دوره­ای) بود.مطالعات بسیاری وجود دارد که نشان می­دهد سیستم­های سنتی مدیریت هزینه برای نیازمندی­های محیط کسب و کار امروز ناکافی هستند. بر اساس نوشته جانسون و کاپلان  سیستم­های مدیریت سنتی هزینه عمدتا بر هزینه­های کوتاه مدت تمرکز دارند. برای کاهش اثرگذاری این هزینه­ها، سیستم­های مدیریت هزینه هرچه بیشتر باید به هزینه­های بلند مدت محصول متمرکز شوند. هزینه­های بلند مدت محصول هزینه­های طراحی، توسعه و مهندسی، همچنین هزینه­هایی که از حوزه­های خارج از شرکت نشات می­گیرند (بازاریابی، توزیع، هزینه­های خدمات) به علاوه هزینه­های ثابت که با خروجی تولید مرتبط هستند، شامل می­شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 29صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0