<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین</span>
تاریخ انتشار:
5 آوریل 2022
دسته بندی:

مدیریت زنجیره تامین: شاید تا 20 سال پیش کسی نام زنجیره تأمین را به‌صورت رسمی نشنیده بود ولی در حال حاضر، این مفهوم از عمده مفاهیمی است که همه‌روزه در مجلات و نشریات به آن اشاره می‌گردد.در دو دهه 60 و 70 ميلادى، سازمان‌ها براى افزايش توان رقابتى خود تلاش می‌کردند تا با استانداردسازى و بهبود فرآیندهای داخلى خود محصولى باکیفیت بهتر و هزينه كمتر توليد كنند. در آن زمان تفكر غالب اين بود كه مهندسى و طراحى قوى و نيز عمليات توليد منسجم و هماهنگ، پیش‌نیاز دستيابى به خواسته‌های بازار و درنتیجه كسب سهم بازار بيشترى است. به همين دليل سازمان‌ها تمام تلاش خود را برافزایش كارايى معطوف می‌کردند. در دهه 80 ميلادى با افزايش تنوع در الگوهای مورد انتظار مشتريان، سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای به افزايش انعطاف‌پذیری در خطوط توليد و توسعه محصولات جديد براى پاسخ به نیازهای مشتريان علاقه‌مند شدند. در دهه 90 ميلادى، به همراه بهبود در فرآیندهای توليد و به‌کارگیری الگوهای مهندسى مجدد، مديران بسيارى از صنايع دريافتند كه براى ادامه حضور در بازار تنها بهبود فرآیندهای داخلى و انعطاف‌پذیری در توانایی‌های شركت كافى نيست، بلكه تأمین‌کنندگان قطعات و مواد نيز بايد موادى با بهترين كيفيت و كمترين هزينه توليد كنند و توزیع‌کنندگان محصولات نيز بايد ارتباط نزديكى با سیاست‌های توسعه بازار توليدكننده با چنين نگرشى، رویکردهای زنجيره تأمین و مديريت آن پا به عرصه وجود نهاد.

با حرکت به سمت قرن 21، سازمان‌ها با افزایش پیچیدگی در فرآیند تولید و تجارت مواجه شده‌اند. هم‌اکنون با توسعه رقابت جهانی می‌بایست محصولات متنوع در زمان و مکان مناسب در دسترس مشتری قرار گیرد. خواست مشتری برای کیفیت بالاتر و خدمات‌رسانی موجب افزایش فشارهایی شده که قبلاً وجود نداشت. همچنین فن‌آوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته، موجب انعطاف‌پذیری بالا، سرعت بیشتر در حمل‌ونقل و امکان دسترسی بهتر به اطلاعات در مراکز تولیدی و خدماتی شده است. پژوهشگران و نویسندگان مختلف، نگرش ها وتعاریف متعددی از زنجیره تامین ارائه نموده اند، برخی از این تعاریف به شرح زیر است:زنجیره تامین عبارت از فرایند کامل تهیه کالا و خدمات برای مصرف کننده نهایی می باشد (احمدی، 1384).زنجیرهتامین شامل شبکه ای از تسهیلات و روش های توزیع است که نقش تدارک و تهیه مواد، حمل مواد اولیه و محصول نهایی و رساندن این محصولات به دست مشتریان را ایفا می کند.زنجیره تامین یک شبکه از کارخانه ها ومراکز توزیع می باشد که وظایفی مانند تهیه مواد، تبدیل این مواد به محصولات نیمه ساخته و ساخته شده و توزیع این محصولات ساخته شده به مشتری نهایی را انحام می دهد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 40صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0