<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین</span>
تاریخ انتشار:
19 فوریه 2022
دسته بندی:

مديريت زنجيره تامين: مديريت زنجيره تامين به دنبال يکپارچه سازي واحدهاي سازماني در طول زنجيره ي تامين و هماهنگ سازي جريان مواد، اطلاعات و جريان هاي مالي به منظور بر آوردن تقاضاي مشتري و با هدف بهبود رقابت پذيري يک زنجيره ي تامين است. در زنجيره ي تامين، کليه فعاليت هاي مرتبط با جريان کالا و تبديل مواد، از مرحله ي تهيه ماده اوليه تا مرحله ي تحويل کالاي نهايي به مصرف کننده را شامل مي شود(Baltacioglu et al., 2007). مديريت زنجيره تامين نيز عبارت است از فرآيند يکپارچه سازي فعاليت هاي زنجيره ي تامين و نيز جريانهاي اطلاعاتي مرتبط با آن، که از طر يق بهبود و هماهنگ سازي فعاليتها، در توليد و عرضه ي محصول حاصل مي شود(Christopher, 2004). زنجيره تأمين بعنوان يک سيستم ترکيبي که شامل ٤ فرايند يعني؛ برنامه، منبع، ساخت و ارائه مي باشد تعريف شده است که قسمت هاي مختلف را از جمله فراهم کنندگان مواد، تسهيلات توليدي، خدمات توزيعي و مشتريان را  از طريق فرستادن مواد جاري و دريافت اطلاعات جاري به هم متصل مي کند. اثر بخشي مديريت زنجيره تأمين يک سازمان زماني اثبات مي شود که يک مکانيسم بسيار اثربخشي را براي فراهم کردن سريع و قابل اعتماد کالا ها و خدمات با سطح بالايي از کيفيت و با حداقل هزينه ارائه دهد.

اين يک پايه اساسي براي سازمانها در جهت توسعه يک مزيت رقابتي پايدار و باقي ماندن در رأس اين مزيت و ايفا کردن يک نقش اساسي در اين راستا مي باشد. براي دستيابي به يک زنجيره تأمين اثر بخش، ارزيابي عملکرد کلي زنجيره تأمين بي نهايت مهم هست. اين ابزارها از ترکيبي از منابع و اجزاي تشکيل دهنده زنجيره تأمين استفاده مي برد و روشي بسيار کارا را براي فراهم کردن محصولات و خدمات با اثربخشي در هزينه و رقابت پذيري مي باشد. بنابراين کارايي کل زنجيره تأمين بعنوان کارايي که عملکردهاي چندگانه مرتبط با اعضاي زنجيره تأمين را اندازه مي گيرد و يکپارچگي و هماهنگي عملکرد اعضا را لحاظ مي نمايد تعريف شده است(Chopra & Meindl, 2011). همچنين مديريت کارايي کل زنجيره تأمين بسيار مشکل بوده و يک وظيفه چالش برانگيز است. روس، همچنين خاطر نشان کرد که حتي در درون عمليات هاي گسترده از قبيل جنرال موتورز که داراي زنجيره تأمين گسترده اي بوده اند سيستم هاي سنجش عملکرد کل زنجيره تأمين بوجود  نيامده است(Srvulaki & Davis, 2010).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 39 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0