<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت اموزشی</span>
تاریخ انتشار:
19 فوریه 2022
دسته بندی:

مديريت آموزشي: تقريباً بلافاصله پس از اين كه اذهان عامه با اصول مديريت علمي آشنا شدند، فشارهاي همه‌جانبه‌اي چه از سوي بخش خصوصي و يا دولتي در جهت نفوذ اين مديريت در مدارس به عمل آمد. كالاهان در مطالعه بنيادين خود درمي‌يابد كه اعتقاد به كارايي به عنوان ايدئولوژي مديريت بروز كرده است، براي نمونه جيمز. مك كاناگي از دانشگاه دارتموت، در سال 1918 نوشت: «عصر، عصر كارايي است، هيچ اتهامي در مقابل افكار عمومي بالاتر از اين نيست كه مدرسه بگويد فاقد كارايي است.» اين امر مسئولان تعليم و تربيت را تشويق به بكاربستن شيوه‌هاي صنعتي كرد و از آنان خواست كه معلمان را در رابطه با كاري كه بايد انجام پذيرد، استانداردهايي كه تحقق يابد، روش‌هايي كه به كار گرفته شود و ادواتي كه مورد مصرف قرار گيرد، جز به جز آموزش دهند. (اقتداري، 72، ص 8-5)با اين وضع طبيعي به نظر مي‌رسد كه مديريت آموزشي نيز توام و به تبع تحولاتي كه در نظام‌هاي آموزش و پرورش كشورها به وقوع پيوسته، مراحل و دوره‌هايي را پشت سر گذاشته و به صورت امروزي درآمده باشد و با توجه به اهميت ويژه‌اي كه تعليم و تربيت در زمينه‌هاي مختلف زندگي فردي و اجتماعي انسان داراست، همچنين از وضعيت‌هاي امروزي نيز فراتر رفته و همگام با تغييرات زندگي اجتماعي، تحولات يرا در آينده پذيرا باشد و يا سبب شود.

منظور اصلي مديريت در هر سازماني عبارتست از هماهنگ‌سازي كوشش‌هاي افراد، انسان و استفاده موثر از منابع ديگر براي تحقق هدف‌هاي سازمان در موسسات آموزشي، اين هدف‌ها مربوط به تعليم و تربيت و يادگيري است. پس منظور از مديريت در سازمان‌هاي آموزشي، تحقق هدف‌هاي آموزشي و پيشبرد موثر آموزش در يادگيري است (علاقه‌بند، 1382، ص 136).ضرورت توجه به مديريت آموزشي از اهميت خاصي برخوردار است. زيرا وظايف آن به لحاظ كيفي بسيار گسترده و داراي اهميت فراوان مي‌باشد. در كشور ما توجه به مسئله مديريت آموزشي تقريباً از سي سال پيش، ابتدا از طريق ارائه دروس و سپس ايجاد رشته‌هاي تحصيلي دانشگاهي آغاز گرديده است. (علاقه‌بند 1382، ص 1)ولي عليرغم گسترش روزافزون نظام آموزشي و ضرورت توجه بيش از پيش به اداره آن، متاسفانه نگاهي گذرا به آمار و اطلاعات و واقعيات موجود درباره مديران آموزشي در زمينه‌هاي سطح تحصيلات، ديدن دوره‌هاي مديريت و شركت در كلاس‌هاي آموزش ضمن خدمت و غيره بيانگر يك نوع كم توجهي به تربيت و آماده‌سازي اين گروه بر اهميت و موثر در آموزش و پرورش است. (فصلنامه تعليم و تربيت، ص 127-147)

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:19 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0