<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت استراتژی</span>
تاریخ انتشار:
23 فوریه 2022
دسته بندی:

– مدیریت استراتژیک و مدل­های تدوین استراتژی: قبل از پرداختن به مدل­های تدوین استراتژی، ارائه توضیحاتی راجع به استراتژی، برنامه­ریزی استراتژیک و مدیریت استراتژیک ضروری است.استراتژی تعاریف متعددی ارائه شده است که از آن جمله می­توان به موارد زیر اشاره کرد:طرح­های مدیریت عالی برای کسب نتایج سازگار با اهداف بلند مدت و مأموریت سازمان ‌(پورتر6:2004).استراتژی الگو یا برنامه­ای است که هدف­های اصلی سازمان، خط­ مشی­ها و اقدامات مربوط به آن­ها را در یک مجموعه منسجم می­کند ‌(کویین 35:1980).استراتژی ابزاری است که سازمان می­تواند بدان وسیله به هدف­های بلند مدت خود دست یابد‌ (دیوید،38:1384).استراتژی جهت و حوزه یک سازمان در بلندمدت است که مزیت­هایی را برای آن از طریق تخصیص منابع در یک محیط در حال تغییر بوجود می­آورد تا به ارضای نیازهای بازارها و برآوردن انتظارات گروه­های ذینفع بپردازد. همچنین راهبردها را می­توان به عنوان هدف و حوزه کلی سازمان برای ارضای انتظارات مالکان یا گروه­های ذینفع اصلی و افزودن ارزش به بخش­های مختلف یک موسسه تعریف کرد

(بوهالیس، 43:2000).ویلن و هانگر نیز استراتژی را برنامه ای جامع می­دانند که مشخص می­سازد، چگونه سازمان به فلسفه وجودی و اهداف خود دست خواهد یافت.برنامه­ریزی راهبردی شیوه­ای است نظام یافته، به منظور تصمیم­گیری و اجرای فعالیت­ها در خصوص شکل­دهی رهنمود یک سیستم، کارکرد و علل آن. سیستم می­تواند شهر یا منطقه یا ایالت و یا وظیفه­ای چون حمل و نقل یا آموزش و نظایر این­ها باشد (مرادی مسیحی،8:1381). بنابراین برنامه­ریزی می­بایست:سکونتگاه­ها و جوامع را در دوره­های طولانی هدایت کند؛بر پایه ارزیابی واقع­گرا از منابع محیط باشد:مبتنی بر مشارکت گروه­ها، شرکا و ذینفع.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:36 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0