<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مديريت منابع انساني3</span>
تاریخ انتشار:
10 آوریل 2022
دسته بندی:

 مديريت منابع انساني: تعاريف گوناگوني دارد اما در تمامي‌اين تعاريف مديريت و اداره ي با ارزش‌ترين دارايي هر سازمان يعني کارکنان به عنوان اساسي ترين رکن قلمداد شده است. آرمسترانگ (2002) بيان مي‌کند که “مديريت منابع انساني يعني مديريت و اداره ي استراتژيک و پايدار با ارزش ترين دارايي‌هاي شرکت و سازمان يعني کارکناني که در آنجا کار مي‌کنند و منفرداً و در کنار هم به سازمان در وصول به اهدافش کمک مي‌کنند” (ص 3). مقصود از مديريت منابع انساني سياست‌ها و اقدامات مورد نياز براي اجراي بخشي از وظيفه مديريت است که با جنبه‌هايي از فعاليت کارکنان بستگي دارد. امروز منابع انساني يکي از با ارزش ترين دارايي‌هاي هر سازمان مي‌باشد و مديريت اين منبع با ارزش، بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است. تعاريف مديريت منابع انساني به اندازه مطالعه آن توسط محققان مختلف متعدد است ولي اکثريت آنها داراي وجوه مشترک زيادي مي‌باشد. براي درک مفهوم مديريت منابع انساني نياز است که تعاريف متعددي از آن بررسي شود که در اينجا به گزيده اي از اين تعاريف اشاره مي‌شود: اردونز و ليتراس (2008) بيان مي‌کنند که “مديريت منابع انساني يعني دانشي که همه تصميم‌ها و فعاليت‌هاي مديريت را در بر مي‌گيرد

و به طور مستقيم بر مردم يا منابع انساني که براي سازمان کار مي‌کنند اثر مي‌گذارد” (ص 34). سيمونس (2008) با تأکيد بر اينکه مديريت منابع انساني يک فرايند است، اظهار مي‌دارد که “مديريت منابع انساني يعني فرايند بررسي و ايجاد زمينه‌هاي مساعد جذب، تربيت، نگهداشت، بهداشت و رشد منابع انساني، به طوري که بتوان با تأمين نيازهاي منطقي و ايجاد انگيزش و رضايت در آنها به اهداف فردي، گروهي و سازماني دست يافت” (ص 14). نو و ديگران (2000) در تعريفي ديگر بيان مي‌کند که “مديريت منابع انساني معطوف به سياست‌ها، اقدامات و سيستم‌هايي است که رفتار، طرز فکر و عملکرد کارکنان را تحت تأثير قرار مي‌دهند” (ص4). در تعريفي ديگر دي سنزو و رابينز (1988) با تأکيد بر روي وظايف مديريت منابع انساني آن را بدين صورت تعريف مي‌کند که “مديريت منابع انساني فرايندي شامل چهار وظيفه جذب، توسعه، ايجاد انگيزش و نگهداشت منابع انساني است” (ص 14). آرمسترانگ (1993) مديريت منابع انساني را رويکردي استراتژيک بيان کرده و اظهار مي‌دارد که “مديريت منابع انساني عبارتست از رويکردي استراتژيک به جذب، توسعه، مديريت، ايجاد انگيزش و دست يابي به تعهد منابع کليدي سازمان؛ يعني افرادي که در آن يا براي آن کار مي‌کنند”

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 37صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0