<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مديريت ارتباط</span>
تاریخ انتشار:
5 مارس 2022
دسته بندی:

 مديريت ارتباط و تمركز بر مشتريان كليدي: در سالهاي اخير رقابت بر سر جذب و حفظ مشتريان به توسعة استراتژيهاي بازاريابي رابطه‌اي منجر شده است. شرکتهاي در حال توسعه، آميزه‌اي از ابزارهاي بازاريابي رابطه‌اي، براي جذب و حفظ مشتريان سودآور هستند. يکي از اين ابزارها، باشگاه مشتري است. بر اساس مفهوم فعاليتهاي بازارشناسي، تمرکز اصلي بر روي جذب مشتريان جديد نبوده است، بلکه بر روي گسترش روابط با مشتريان بوده است .اخيراً توجه شرکتها به فعاليتهاي بازارشناسي، نقطة آغازي براي شرکتها بوده است که باشگاههاي مشتري را تأسيس کنند. باشگاه مشتري به عنوان يک واحد برقرار کننده ارتباطات با افراد يا سازمانها تعريف مي‌شود، که به وسيله يک سازمان و به منظور ايجاد ارتباطات مستقيم و منظم بين اين اعضا ايجاد شده است و عمل مي‌کند. هدف باشگاه مشتري، فعال کردن مشتريان و افزايش وفاداري آنها به وسيله ايجاد يک رابطه عاطفي با آنهاست. اين موضوع در ادبيات بازاريابي به طور کامل مورد قبول واقع شده است که مشتريان بلند مدت نسبت به مشتريان موقتي سودآورتر هستند. باشگاههاي مشتري هم بر اساس اين منطق تأسيس مي‌شوند. هر اندازه مشتري وفادارتر باشد و هر چه بيشتر حفظ شود،

او فروش و سود بيشتري را ايجاد خواهد کرد.هر اندازه باشگاهها به طور وسيع تبليغ شوند، بيشتر مورد قبول واقع مي‌شوند. برنامه‌هايي که باشگاههاي مشتري اجرا مي‌کنند، آن است که به تمامي خريداران بدون اينکه بين آنها تمايزي قايل شوند، پاداشهاي يکساني را ارائه مي‌دهند، حتي براي آنهايي که رفتارهاي غير وفادارانه‌اي دارند. باشگاههاي مشتري را مي‌توان به عنوان يکي از انواع فعاليتهاي بازارشناسي نگريست. به فعاليتهاي بازارشناسي در نخستين مراحل مطرح شدن خود به عنوان ابزاري براي حفظ و وفادار ساختن مشتريان نگريسته مي‌شد، به جاي اينکه به آنها به عنوان ابزاري براي تمرکز هميشگي بر روي جذب مشتريان جدي نگريسته شود (اسكندريان و خواجه‌زاده، 1385).شرکتهاي امروزي خود را بيشتر در موقعيتي مي‌يابند که در آن بايد سيستمهاي مديريت، حفظ مشتري تخصصي را ايجاد کنند. دو دليل عمده براي اين امر وجود دارد: از يک سو، هزينه‌هاي به دست آوردن مشتريان جديد در بازارهاي شديداً رقابتي به طور قابل ملاحظه‌اي در حال افزايش است؛ از سوي ديگر، سودآوري يک مشتري خاص، در دوره زماني رابطه کسب و کاري، همواره افزايش مي‌يابد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 17صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0