<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مديريت ارتباط با مشتري21</span>
تاریخ انتشار:
25 آوریل 2022
دسته بندی:

مديريت ارتباط با مشتري: هدف CRM برقراري ارتباط نزديك‌تر و عميق‌تر با مشتريان و قابليت و تمايل به تغيير رفتار شركت‌ها نسبت به علايق و نيازمندي‌هاي فردي هر مشتري است (رضائيان و صنيعي منفرد، 1389). توجه جدي به مشتريان، لازمه تداوم فعاليت در بازارهاي رقابتي امروزي است. از طريق جلب رضايت مشتريان، سازمان‌ها مي‌توانند هزينه‌هاي توليديشان را كاسته و درآمدشان را نيز افزايش دهند. مديريت ارتباط با مشتري مي‌تواند به مديران و سازمان‌ها در برقراري يك ارتباط سازنده با مشتريان و هم‌چنين حفظ آنها كمك نمايد. بنابراين، تدوين و استقرار يك سيستم مديريت ارتباط با مشتري كارآمد، جزو ضروريات سازما‌ن‌هاي امروزي محسوب مي‌گردد. سازمانهاي امروزي كالا و خدماتي را ارائه مي دهند كه توسط تك تك مشتريان تعريف شده است. يك سيستم مديريت ارتباط با مشتري چيزي فراتر از اتوماسيون عمليات سنتي فروش، بازاريابي و فراتر از موضوع كيفيت خدمات و يا خدمات مشتري است (دهمرده و همكاران، 1389).

مديريت ارتباط با مشتري يك مفهوم و رويكرد در علم مديريت سيستم است كه در آن مباحثي از قبيل مديريت فرآيندها و مديريت ابزارهاي تكنولوژيكي مربوط به مشتري و منابع اطلاعاتي مطرح است. بدين ترتيب سازمان‌ها با داشتن احاطه كامل به نيازهاي مشتريان و ديد كامل نسبت به آنها مي‌توانند با كيفيت بهتري محصولات يا خدمات خود را عرضه نموده و رشته ارتباطي ميان خود و مشتري را محكم‌تر نمايند.با توجه به اينكه فناوري‌هاي مورد استفاده در مديريت ارتباط با مشتري را مي‌توان به سه دسته كلي عملياتي، تحليلي و تعاملي تقسيم نمود. لازم است تفاوت بين اين سه دسته را مورد توجه قرار دهيم. در مديريت ارتباط با مشتري عملياتي كليه مراحل ارتباط با مشتري، يعني از مرحله بازاريابي و فروش تا خدمات پس از فروش و اخذ باز خورد از مشتري به يك فرد سپرده مي‌شود، البته به نحوي كه فروشندگان و مهندسان ارائه خدمات بتوانند سابقه هر يك از مشتريان را بدون مراجعه به اين فرد در دسترس داشته باشند. از ابزارها و روش‌هاي مديريت ارتباط با مشتري عملياتي مي‌توان به نيروي فروش مكانيزه اشاره نمود كه كليه عمليات مربوط به مديريت تماس، بورس و مديريت اداره فروش را بر عهده دارد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 17 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0