<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی12</span>
تاریخ انتشار:
27 می 2021
دسته بندی:

فرهنگ سازمانی: فرهنگ: فرهنگ، نظامی نسبتاً منسجم متشکل از دو جزء مادي و غیرمادي است .فرهنگ سازمانی: فرهنگ سازمانی مجموعه­اي از فرضیات اساسی است که افراد سازمان در رو به رو شدن با مسائل براي انطباق با محیط و دستیابی به وحدت و انسجام داخلی، ایجاد و کشف  کرده­اند، و توسعه داده­اند و ثابت شده است که سودمند و باارزش است و در نتیجه به عنوان روش صحیح ادراك، تفکر و احساس به اعضاي جدید انتقال می­یابد .سطوح فرهنگ: فرهنگ را می­توان از یک نظر در دو سطح پیدا و پنهان دسته­ بندي کرد؛ سطح پیداي آن شامل ارزش­ها و مصنوعات است و سطح ناپیداي آن را باورها، اعتقادات و مفروضات اساسی تشکیل می­دهد. در یک دسته­بندي دیگر فرهنگ را به سه سطح کلی مفروضات اساسی، ارزش­ها و مصنوعات تقسیم می­کنند.

ارزش­ها: برخی اصول کلی، ثابت و مطلق است که در هیچ وضعیتی تغییر نمی­کند؛ اما مصداق آن­ها تغییرپذیر است (مصباح یزدي،1376، 7).باورها و اعتقادات: ذهنیت مشترك ناخودآگاه جامعه، و عمیق­ترین لایه فرهنگی است که مبناي  ارزش­ها و نگرش­ها است (فرهی و موحدي، 1377).”ادوارد تايلر” مردم­شناس انگليسي فرهنگ و تمدن را به يك معنا و مفهوم به­كار برده، فرهنگ يا تمدن را مجموعه­اي پيچيده از معرفت، عقايد، اخلاقيات، قوانين، آداب و رسوم و همه قابليت­ها و عاداتي دانسته كه انسان به عنوان عضوي از جامعه مي­پذيرد(زیاری، 1378، 25).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  46صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0