<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری عملکرد کیفیت</span>
تاریخ انتشار:
11 دسامبر 2021
دسته بندی:

عملكرد كيفيت: با استفاده از عملكرد كيفيت ضمن بهبود کیفیت محصول امکان کاهش زمان و هزینه تولید نیز بوجود می آید. در محیط پرتلاطم و رقابتی امروز، سازمان هایی در عرصه رقابت پیشرو خواهند بود که در برآوردن نیازها و خواسته هاي مشتریان گوي سبقت را از سایر رقباي بازار بربایند. مشتري و مشتري مداري از جمله مباحث پر اهمیت و از موضوعات جالب توجه در ادبیات مدیریت است. بنا به تعریفی که از یوجی آکائوبنيانگذار روش گسترش عملكرد كيفيت بيان شده، گسترش عملكرد كيفيت مترجم نیازها و انتظارات مشتري در قبال یک محصول است که تبدیل به ویژگی هاي محصول می گردد؛ هدف از اجراي توسعه عملكرد كيفيت برآورده کردن خواسته هاي مشتري در قالب شی اي ملموس است به طوري که بتواند مطلوبیت مورد نظر مشتري را به وي ارائه دهد. در تعریفی دیگر که پیتمن و همكاران ارائه نمودند؛ گسترش عملکرد کیفیت، یک سیستم تضمین کیفیت است که در به وضوح شنیدن صداي مشتري به ما کمک می نماید و همچنین با استفاده از این فرآیند از گسترش کالا و خدمات اطمینان حاصل می شود.

شركت هايي كه به كيفيت و نيازهاي مشتريان توجه مي كنند، در صف مقدم رقابت قرار گرفته و مي توانند در اين بازار رقابتي به بقا ادامه دهند. براي رسيدن به اين هدف ابزارهاي مختلفي در دسترس سازمان ها قرار دارد. توسعه عملكرد كيفيت يكي از مهمترين ابزار مديريت كيفيت است كه براي طراحي و توسعه محصول مفيد است(مظفري و كاوسي، 1389، 31). روش گسترش عملکرد کیفیت به عنوان یکی از روش هاي نوین مهندسی کیفیت از مطالعه بازار و شناسایی مشتریان محصول شروع شده و در فرایند بررسی و تحلیل خود، ضمن شناسایی خواسته ها و نیازمندي هاي مشتریان سعی در لحاظ نمودن آنها در تمامی مراحل طراحی و تولید را دارد. برای ارزیابی کیفیت، نگرش های سنتی مشخصه های کالا یا خدمت را به عنوان معیار کیفیت تعریف می کردند، ولی شیوه ها و نگرش های جدید، کیفیت را خواسته مشتری تعریف می کنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 18صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0