<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری عملکرد کارکنان بیمه</span>
تاریخ انتشار:
20 اکتبر 2021
دسته بندی:

عملکرد کارکنان : امروزه عناويني چون سازمان موفق، ماندگار، آرماني، رهسپار تعالي و … از عبارت‌هاي رايج حوزه مطالعاتي سازمان و مديريت‌اند. سازمان با عملکرد برتر، سازماني است که در يک دوره زماني بلندمدت از راه توانايي انطباق مناسب با تغييرات و واکنش سريع به اين تغييرات، ايجاد ساختار مديريت منسجم و هدفمند، بهبود مستمر قابليت‌هاي کليدي و رفتار مناسب با کارکنان به عنوان اصلي‌ترين دارايي، به نتايجي بهتر از سازمان‌هاي هم‌تراز دست مي‌يابد. مسلماً سازمان‌ها براي متعالي‌شدن و رسيدن به سازماني با عملکرد بالا، نيازمند طرح‌ريزي و عملياتي کردن برنامه‌هاي ساختار يافته هستند (بياضي و همکاران، 1388). عملکرد مناسب و اثربخش کارکنان يکي از کليدهاي موفقيت سازمان‌ها است. عملکرد خوب به معني بهره‌وري، کيفيت، سود آوري و مشتري مداري است. به همين دليل است که سازمان‌هاي موفق جهان تلاش زيادي مي‌کنند تا عوامل موثر بر عملکرد و رفتار کارکنان را شناسايي و مديريت کنند و به اين توفيق دست پيدا کنند که با فراهم آوردن اين عوامل، بر عملکرد کارکنان‌شان (هم از نظر کميت و هم از نظر کيفيت) بيفزايند (قربانزاده، 1392).

اگر مديران در سازمان‌ها  با استفاده از استعداد كاركنان، آموزشِ مورد نياز را در اختيار كاركنان قرار داده و ضمن دادن فرصت مناسب و امكانات مورد نياز به آنان و ايجاد انگيزه مي‌توانند بهترين عملكرد را در كاركنان شاهد باشند. در حاي که در بعضي از سازمان‌ها شاهد آن هستيم كه مديران عمدتاً به عملكرد كاركنان توجه كافي نداشته و بيش‌تر بر اساس اميال خود تصميم مي‌گيرند. كاركنان زير دست خود را صرفاً از آن جهت كه از آن‌ها حرف‌ شنوي داشته باشد انتخاب مي‌كنند نه آن كه عملكرد بهتري داشته باشد. عمدتاً كاركناني كه  خوب كار مي‌كنند و نسبت به بعضي از عملكرد مديران و مافوق‌شان انتقاد دارند به حاشيه سازمان هدايت مي‌شوند و افرادي با توانمندي پائين‌تر و صرفاً حرف گوش كن در وسط معركه قرار مي‌گيرند و اين عامل به تنهايي توانايي کاهش بهره‌وري سازمان را دارد (رضايي، 1391). با اين مقدمه کوتاه در اين بخش به مباحث مطرح در خصوص عملکرد پرداخته مي‌شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:54 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0