<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری عملکرد شغلی</span>
تاریخ انتشار:
27 ژانویه 2022
دسته بندی:

عملکرد: عملکرد شغلی در واقع میزان بازدهی است که بموجب اشتغال فرد در سازمان اعم از خدماتی یا تولیدی حاصل می شود و تحت تاثیر دو عامل یعنی توانایی کارکنان برای انجام دادن وظایف شغلی و نیز وجود انگیزه در آنان می باشد. در شرایط عادی بیشتر کارکنان سازمانها از طریق نیازهایی نظیر تعلق، احترام به خویشتن و تحقق توانایی های بالقوه خود برانگیخته می شوند(رشیدپور، 1380،ص74).در آخرین سالهای دهه 1960 ادوین لاک پیشنهاد کرد که باید در جهت تامین هدف خاصی اقدام نمود و چنین مسئله ای می تواند یکی از محرکهای اصلی کار به حساب آید. هدف مشخص می نماید که کارگر و کارمند چه باید بکند و چه مقدار تلاش لازم دارد. نتیجه تحقیقات نشان می دهد که با ایجاد شرایط خاص برای افراد می توان بازدهی، میزان غیبت، تاخیر کارکنان، کیفیت کار کارکنان و بطور کلی عملکرد آنان را توجیه کرد(رابینز، 1376، ص 163).از عملکرد تعاریف متعددی به عمل آمده است و دانشمندان مختلفی هریک از زاویه ای به این مقوله نگاه کرده اند که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:عملکرد عبارت است از فعالیتهای کارمند از لحاظ اجرای وظایف محوله پس از یک زمان مشخص ( دفتر ارزشیابی، 1372، ص 19 ).

عملکرد تابعی است از میزان توان قدرت فرد و تعدد انگیزه و علاقه ای که نسبت به کار دارد (جزایری، 1374، ص 24).عملکرد عبارت است از معیار پیش بینی شده یا معیار وابسته کلیدی در چارچوبی که ارایه می‌دهیم. این چارچوب به عنوان وسیله ای برای قضاوت در مورد افراد، گروه ها و سازمان ها عمل می‌کند (آندرو، 1988، ص 966).عملکرد عبارت است از رفتاری که در جهت رسیدن به اهداف سازمانی اندازه گیری شده یا ارزش گذاری شده است (کرتیس، 2004، ص231).عملکرد عبارت است از فراتر رفتن یا دستیابی به اهداف سازمانی و اجتماعی و انجام مسئولیت هایی که به عهده فرد می باشد (آلن، 1984، ص 45-46).عملکرد عبارت است از حاصل فعالیتهای کارمند از لحاظ اجرای وظایف محوله پس از مدت زمان معین. معمولا سنجش عملکرد پس از یک واحد زمانی مشخص زمانی مشخص صورت می گیرد مانند عملکرد یک کارگر در پایان روز و یا یک کارمند در پایان یک سال (طرح ارزشیابی کارکنان دولت، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، 1375، ص 19).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  18 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0