<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری عملکرد سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
3 دسامبر 2021
دسته بندی:

 عملکرد سازمانی : امروزه در فضای رقابتی، سازمان ها در تلاشند تا با ایجاد مزیت رقابتی پایدار از طریق ارتقاء عملکرد سازمانی رونق یابند و خود را با تغییرات نوظهور انطباق دهند. بیشتر مطالعات گذشته در زمینه عملکرد سازمانی بر مبنای عملکرد مالی بوده اند، اگرچه شاخص های مالی چندان با اهداف راهبردی و بلند مدت یک سازمان هم بستگی ندارند و نمی توانند در شرایط حاد رقابتی مزیت برای سازمان ها ایجاد کنند (Wu & Lio,2010). همچنین اندازه گیری عملکرد سازمان بدون در نظرگرفتن اهداف سازمانی غیر ممکن است.بعلاوه این دیدگاه به دلایلی چون: تشویق دیدگاه کوتاه مدت، فقدان تمرکز استراتژیک و عدم توانایی فراهم کردن داده در مورد کیفیت، پاسخگویی و انعطاف پذیری و شکست در فراهم کردن اطلاعات در مورد آنچه مشتریان خواهان آن هستند و چگونگی عملکرد رقبا، مورد انتقاد قرار گرفت(Fernandes et al,2006). در سالهای اخیر از کارت امتیازی متوازن (BSC) برای ارزیابی عملکرد وکاربرد روزافزون مباحث راهبردی مدیریتی با توجه به  چهار دیدگاه آن استفاده می شود.

کارت امتیاز متوازن چارچوبی جامع را برای مدیران فراهم می کند که راهبرد شرکت را به مجموعه منسجمی از معیارهای عملکردی ترجمه کند(Kaplan & Norton,1992).کارت امتیاز متوازن شامل چهار بخش عملکرد از دیدگاه مشتری، عملکرد ازدیدگاه مالی، عملکرد از دیدگاه فرآیندهای داخلی و عملکرد از دیدگاه رشد و یادگیری میشود. (Kaplan & Norton,1992). کارت امتیاز متوازن در مقایسه با سیستم ارزیابی سنتی که تنها شامل معیارهای مالی بود، به گونه ای طراحی شده است که تصمیم گیری مدیران را از طریق هدایت نگرش آن ها به ابعاد گسترده تری از عملیات شرکت، بهبود می بخشد. در این پژوهش نیز از کارت امتیازی متوازن برای عملکرد استفاده شده است.رهبری به یک مسئله مورد توجه میان جامعه آکادمیک و افراد پیشتاز مبدل شده است و محققان به طور گسترده ای آن را مورد تحقیق قرار داده اند. مطالعات متعددی دریافته اند که رهبری با وجود تاثیر بالا بر افراد و سازمان ها، تاثیر مثبتی بر عملکرد سازمانی دارد. سبک رهبری و رفتار رهبر با کارکنان بر ایجاد مؤلفه هایی  همانند عملکرد، رضایت و ادراک نسبت به اثربخشی رهبران نقش داشته باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  15صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0