<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری عملکرد تحصیلی</span>
تاریخ انتشار:
19 دسامبر 2021
دسته بندی:

عملکرد تحصیلی: عملکرد تحصیلی یکی از سازه­هایی است که از دیرباز مورد توجه بوده است و پژوهش­های بسیاری را به خود اختصاص داده است. متخصصین تعلیم و تربیت همواره کوشیده­اند شرایطی را فراهم نمایند تا دانش­آموزان بیشترین کارایی تحصیلی را از خود نشان دهند.امروزه نقش مدارس این است که دانش آموزان را در پیشرفت تحصیلی یاری نمایند. به عبارت دقیق­تر، یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش در سطح دنیا ایجاد پیشرفت تحصیلی بهتر و شناخت عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی است. به طوری که هر یک از عوامل را طوری تنظیم و هدایت کنند تا دانش­آموزان به رشد و یادگیری بیشتری دست یابند. اصطلاح عملکرد تحصصیلی به میزان یادگیری آموزشگاهی  فرد اطلاق می­شود که توسط معلم و با کمک آزمون­های مختلف سنجیده می­شود.منظور از پیشرفت تحصیلی یعنی اینکه “فراگیران نسبت به برنامه­های آموزشی از خود اهتمام نشان داده و به عبارت صحیح­تر، برنامه­های آموزشی در عمل از توفیق کافی برخوردار بوده است” (شارع­پور، 1387).

سیف (1384)، عملکرد تحصیلی را توانایی آموخته شده یا اکتسابی حاصل از درس­های ارائه شده یا به عبارتی، توانایی آموخته شده و اکتسابی فرد در موضوع­های آموزشگاهی می­داند که به وسیله­ی آزمون­های استاندارد شده اندازه­گیری می­شود.واژه­ی پیشرفت تحصیلی به جلوه­ای از جایگاه تحصیلی دانش­آموزان اشاره دارد این جمله ممکن است نشان دهنده­ی نمره­ای برای یک دوره، میانگین نمرات مربوط به یک موضوع یا میانگین نمرات دوره­های مختلف باشد، پیشرفت تحصیلی را می­توان با توجه به معیارهای مختلف در نظر گرفت که رایج­ترین آن میانگین نمرات کلاسی است (ترانسی1998).گروهی از متخصصین تعلیم و تربیت (به نقل از سیف، 1380)، عوامل موثر بر پیشرفت را به دو دسته کلی تقسیم کرده اند:عوامل بیرونی (محیطی): عوامل بیرونی تاثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی شامل موفقیت یادگیری، جو اجتماعی مدرسه، جو عاطفی کلاس، تاثیر گروه همسالان، جو خانواده می­باشند.عوامل درونی (شخصی): عوامل درونی تاثیر­گذار بر پیشرفت تحصیلی شامل هوش، انگیزه و علاقه، انتظارات، اسنادهای مربوط به موفقیت و شکست، تیپ های شخصیتی، سبک­های تفکر و … می­باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:33 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0