<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری شفافیت سود</span>
تاریخ انتشار:
4 مارس 2022
دسته بندی:

شفافیت سود: امروزه كمتر كسي ميتواند اهميت شفافيت گزارشگري مالي را ناديده بگيرد، زيرا سهامداران و اعتبار دهندگان تصميمات با اهميت سرمايه گذاري خود را بر اساس اطلاعات مالي شركت ها ميگيرند. آنها خواستار اطلاعات بيشتر و شفافتري درباره عملكرد شركت هستند. افشاي كامل همراه با شفافيت گزارشگري مالي ميتواند شرايط مطمئني را ايجاد كرده و اعتماد سرمايه گذاران را ارتقا دهد. شفافيت تاثير مثبتي بر عملكرد شركتها دارد و مي تواند از منافع سهامداران حفاظت كند. صورتهاي مالي مبهم ميزان بدهي شركت را پنهان كرده و چنانچه شركت در آستانه ورشكستگي باشد، اين شرايط پنهان مي ماند. از اين رو شفافيت داراي جذابيت زيادي براي سهامداران است.ريسكهاي موجود در شركت بر انتظارات سهامداران موثر است. گزارشگري پيچيده، مبهم و غير شفاف هيچ اطلاعاتي درباره ريسكهاي موجود در شركت نميدهد. بازده مورد انتظار سهامداران تحت تاثير ريسك اطلاعات قرار دارد و ريسك اطلاعات به ميزان اطلاعات شخصي، اطلاعات عمومي و شفافيت اطلاعات بستگي دارد، به گونهاي كه هر چه شفافيت اطلاعات ارائه شده كمتر باشد، افزايش صرف ريسك ناشي از شرايط ابهام ، بازده مورد انتظار سرمايهگذاران بالاتر ميبرد.

سهامداران نيز در تعيين نرخ بازده مورد انتظار خود بر صورت هالي مالي شركت، به ويژه سود گزارش شده تكيه ميكنند.بنابراين شفافيت سود حسابداري گزارش شده در بر آورد بازده مورد انتظار سهامداران موثر است. فرانسيس و همكاران بيان كرده اند فقدان شفافيت سود گزارش شده ريسك اطلاعاتي ايجاد ميكند، در نتيجه سهامداران خواهان صرف ريسك بالاتري خواهند بود و به تبع آن هزينه سرمايه سهام عادي شركت افزايش مييابد و بالعكس هر چقدر سود گزارش شده شفافتر و فاقد ابهام باشد، ميزان اطمينان سهامداران افزايش يافته و نرخ بازده مورد انتظار سهامداران و به تبع آن هزينه سرمايه سهام عادي شركت كاهش مي يابد.تا كنون تعاريف زيادي از شفافيت صورت گرفته است به عنوان مثال در فرهنگ لغات وبستر شفافيت به عنوان: باز بودن موسسات، آشكار بودن فعاليت موسسات، صداقت و قابليت درك آسان تعريف شده است. علاوه بر اين در ساير فرهنگ لغات تعاريفي از قبيل : خيلي روشن بودن، صاف و ساده بودن، راحت فهميدن و صريح و بي پرده بودن براي شفافيت ارايه شده است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0