<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری   شرکت کشتیرانی</span>
تاریخ انتشار:
29 آوریل 2022
دسته بندی:

 کشتیرانی: از سالیان بسیار دور، شاید با شروع حمل و نقل و تجارت از طریق دریاها به ویژه تبادل کالاها در کشورهای اروپایی، با تردد و فعالیت کشتی های بزرگ و کوچک که در امور مختلف جابجایی کالا و مسافر، فعالیت های نظامی، ماهیگیری و … در کرانه های پهناور آبی جهان مشغول به کار بودند. کارگاه ها و واحدهای کوچک ارائه دهنده انواع خدمات دریایی به صورت ابتدایی شکل گرفت و این خدمات برآورده کردن تمام یا قسمتی از نیازمندی های صاحبان و یا اجاره کنندگان شناورها به صورت خرد و کلان بوده است. (یکتایی، 1378)با بررسی اسناد و شواهد تاریخی و تاریخ دو هزار و پانصد ساله و اندی و ایران و قدمت ایران در مقایسه با کشورهای دیگری که دارای صنعت دریانوردی بوده اند کاشف بعمل آمده که ایرانیان قبل از پیدایش خط، یعنی چند هزار سال قبل از میلاد با کشتی سازی، دریانوردی و علی الخصوص پراداختن به امر حمل و نقل کالا توسط کشتی آشنایی داشته اند. تاریخ دریانوردی ایران بدون اغراق به 25 قرن پیش می رسد چرا که همانگونه که در کتب تاریخی ثبت شده

لشگرکشی های دریایی شاهان هخامنشی علیه یونانیان آن زمان پیرو ساخت سفاهین دریایی صورت گرفته است و نه تنها این ناوگان ها جنبه صرف نظامی نداشته اند بلکه برای حمل کالاها نیز مورد استفاده قرار می گرفته است و در زمان اسکندر مقدونی خلیج فارس و اقیانوس هند به سوی افریقا مسیر حرکت کشتی های تجاری برای حمل کالا بوده است. در دوره ساسانیان با پیدایش ابریشم ایرانیان تا دریای چین، بحرالجزایر و اندونزی را نیز درنوردیده اند و در قرن هشتم هجری با تجاوز مغولان به ایران جزیره هرمز مرکز تجارت خلیج فارس با هندوستان و عربستان شد. از قرن دهم هجری پای پرتقالی هابه خلیج فارس باز شد و تا مدت ها به لحاظ افول نیروی دریایی ایران سیادت دریایی در خلیج فارس را تصدی می کنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 17صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0