<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری شخصیت سرمایه داران بورس</span>
تاریخ انتشار:
11 ژوئن 2021
دسته بندی:

شخصیت: همچنان که افراد رو به بلوغ می­روند الگوهای عادتی یا پاسخ­های کلیشه­ای نسبت به محرک­های گوناگون نیز در آنان شکل می­گیرد. جمع این الگوهای عادتی آنگونه که دیگران درک و برداشت می­کنند شخصیت آنان را می­سازد. بنابراین شخصیت جمع عادات است و عادات همان رفتارهای ثابت و مکرر است.همین که افراد رفتار مشابهی را در شرایط مشابه از خود بروز می­دهند دیگران فرا می­گیرند که این رفتار را به عنوان نشانه­ای از شخصیت آنان بشناسند، و انتظار انواع معینی از رفتار را از آنها داشته باشند و حتی رفتار آنها را پیش­بینی کنند.از دیدگاه هرسی و بلانچارد شخصیت برابر با مجموعه­ای از عادات فرد است.یکی از صاحب­نظران شخصیت را ترکیبی از ویژگی­های فیزیکی و ذهنی تعریف می­کند که به فرد هویت می­بخشد. این ویژگی­ها یا خصلت­ها از جمله منظر،طرز تفکر و احساس آدمی حاصل تعامل عوامل وراثتی و محیطی است.به بیان دیگر شخصیت عبارت از مجموعه­ای از صفات و رفتارهایی است که فرد را توصیف می­کند.

شخصیت در طی زمان از تعامل عوامل وراثتی و محیطی شکل می­گیرد. ژن­ها تا حد زیادی ویژگی­های فیزیکی فرد را شکل می­دهند. برخی بر این باورند که ژن­ها در سایر ویژگی­های عمده شخصیتی مانند هوش، حالت و طبیعت فرد سهیمند. جنسیت، نژاد، اندازه، شکل ظاهر و حتی سلامتی و انرژی فرد را نیز تا حد قابل ملاحظه­ای تحت تاثیر ژنها می­دانند( رضائیان، 1380).وقتی نگرش و هنجارهای ذهنی ثابت باشند، آسانی یا مشکلی انجام یک رفتار بر روی قصد آن رفتار اثر قوی خواهد گذاشت. وزن های نسبی این سه سازه در جوامع مختلف و رفتارهای مختلف متفاوت است. در این الگو بیان می­شود که انجام یک رفتار با دو عامل همراه باهم ارتباط دارد: انگیزه( قصد رفتاری)، و توانایی( کنترل رفتاری). آیژن نظریه خود را چنین بیان کرد: فردی که درک بالایی از کنترل بر روی رفتار خود را دارد، و قصد انجام آن رفتار نیز در او وجود دارد به احتمال فراوان آن کار را انجام خواهد داد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:15صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0