<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  سبک های مقابله ای</span>
تاریخ انتشار:
10 می 2021
دسته بندی:

سبک های مقابله اي: لازاروس دو راهبرد را برای مقابله را از هم متمايز كرده است: مقابله متمرکز بر مسأله و مقابله متمرکز بر هیجان. در رفتار مقابله ای متمرکز بر مسأله، فرد برای تغییر مستقیم عوامل تنش زا وارد عمل می­شود. درحالی که در رفتار مقابله های متمرکز بر هیجان، توجه فرد بیشتر به تغییر احساسات معطوف به آن است. در مقابله متمرکز بر هیجان، فرد سعی می کند هیجانات خود را کنترل کند(خدادادی، 1383).الف)  لازاروس، فولكمن (1984) مهارت مقابله‌اي به تلاش‌هاي شناختي و رفتاري اطلاق مي‌شود كه به منظور كسب كارآيي، كاهش يا تحمل مسائل دروني يا بيروني ناشي از فشار به وجود آمده‌اند.ب) مهارت‌هاي مقابله‌اي شامل مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي ذهني يا شناختي و رفتاري است كه شخص به منظور سنجش محرك‌هاي فشار زا يا كاهش عوامل فشار زا و تغيير برانگيختگي هيجاني حاصل از فشارها بكار مي‌برد.

 معتقدند كه مقابله دو كنش ابزاري و هيجاني دارد، مقابله ابزاري، همان مشكل مدار است، براي حل مشكل و بكارگيري منابع و به منظور كاهش تهديدات خارجي عمل مي‌كند و مقابله‌ي هيجاني براي رها شدن و خلاصي از تنش و برانگيختگي ناشي از تهديدهاي خارجي كاربرد دارد.یکی دیگر از عوامل شناختی در رفتار سوءمصرف مواد می باشد بطور طبیعی ،انسان هنگامی که با عوامل فشارزا ی زندگی مواجه می شوند ،سعی در بکار گیری امکانات وتوانایی خود در جهت رفع فشار دارند گاهی روش هاواستراتژی های مقابله ای بکار گرفته برای رفع استرس ها ،بصورت استفاده از مکانیزم های دفاعی آگاهانه وسنجیده است اما گاهی بصورت کاملا ناخود آگاهانه ونسنجیده مورد استفاده قرار می گیرد.زمانی که شخص از روشهای مقابله ای نسجیده استفاده می کند،یعنی نیرو وتوان روانشناختی خود را برحل مساله تمرکز می کند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:131 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0