<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری سبک تفکر4</span>
تاریخ انتشار:
8 نوامبر 2021
دسته بندی:

سبك تفكر: استرنبرگ بیان می کند که سبک های تفکر روش های ارجح برای استفاده از توانایی های شناختی هستند. بر اساس نظریه استرنبرگ، روش های مختلف پردازش اطلاعات توسط مردم “سبک تفکر” نامیده می شوند. در واقع، سبکهای تفکر روش ترجیح استفاده مردم از توانایی هایشان می باشد.(استرنبرگ بر این باور که مطالعه سبکهای تفکر یک پل بین شخصیت و  ایجاد دانش مفید و لازم را برای پیش بینی علمی و موفقیت حرفه ای می باشد..تمامي نظريه ها و مدلها در اين موضوع توافق دارند كه تفاوتهاي قابل توجهي در روش يادگيري و پردازش اطلاعات افراد، وجود دارد.اين موضوع نشان مي دهد كه افراد به طور يكسان به جهان نمي نگرند و ممكن است هر فردي نسبت به ديگري در شيوه ي يادگيري و تعامل با جهان  بيروني، رويكرد متفاوتي داشته باشد. انسانها با برخی از استعدادهای طبیعی شناختی  متولد می شوند . با این حال، آنها یاد می گیرند برای رسیدن به پاسخ حل مشکلات و موفقیت نسبتا بالا و از طریق تجربه ازمهارت های خود  استفاده کنند.

استرنبرگ (1994) شيوه هاي متفاوت افراد در پردازش اطلاعات را به عنوان”سبك هاي تفكر” نامگذاري كرده است.از نظر وي سبك تفكر، روش رجحان يافته ي تفكر است. سبك هاي تفكر به مجموعه راهبردهاي استدلالي كه توسط افراد به كار برده مي شوند ، مربوط مي شوند(تمنائي فر و منصوري نيك ،1390،ص266).سبك تفكر يك توانايي نيست، بلكه چگونگي استفاده فرد از توانايي هاي خود است. توانايي به “خوب از عهده برآمدن” اشاره دارد، در حالي كه سبك به اين امر كه “فرد دوست دارد،چگونه كاري را انجام دهد” اشاره دارد.دو فرد با توانايي هاي يكسان ممكن است سبك هاي متفاوتي داشته باشد.سبك هاي متفاوت نه خوب هستند و نه بد، بلكه متفاوت اند( آقا يوسفي و  شريف،1389،ص86).سبك هاي تفكر مي تواند علت هاي  عملكردهاي متفاوت افراد باشد.اگر ما به پيشرفت افراد اميدواريم  بايد سبك هاي تفكر آنان را مد نظر قرار بدهيم.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  38 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0