<span itemprop="name">ادبیات و مبانی  نظری سبکهای یادگیری1</span>
تاریخ انتشار:
4 دسامبر 2021
دسته بندی:

فرهنگ سازماني یادگیری:فرهنگ اساساً مقوله اي بشري است در نتيجه هر دانشي كه  درصدد مطالعه آن برآيد، ناچار است جنبه هاي مختلف موجود در حيات و افعال و عملكرد بشر را كه در اين مقوله تبلور ضمني يافته است،موردنظر قراردهد.فرهنگ به عنوان يك كلمه (مفهوم) نظري، هزاران سال توسط مردم شناسان،جامعه شناسان،تاريخ نويسان و فلاسفه مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. هر جامعه اي به وسيله فرهنگ جداگانه اي تعريف و پايه ريزي مي شود. فرهنگ دسته اي از ارزش ها، باورها،درك مشترك،تفكر و هنجارهاي رفتاري مشترك است كه همه ي اعضاي جامعه در آن هستند.فرهنگ را نمي توان دقيقاً تعريف كرد اما مي توان آنرا درك و احساس كرد. فرهنگ به طور آشكار و ناآشكار رفتارها را در جامعه جهت مي دهد و يقيناً روي تصميم گيري تأثير دارد (مبلي 2005 به نقل از احمدی و همکاران 1389).در نگرش جديد نسبت به سازمان ها،فرهنگ سازمان و مديريت آن جايگاه ويژه اي دارد. در كنار توجه به سازمان به عنوان موجوديتي كه داراي ساختار هدف گرا،مجموعه وظايف،

سيستم هاي اطلاعاتي و فرايند تصميم گيري و يا گروه هاي اعضاست ، فرهنگ سازمان كانونهاي متفاوتي را براي مطالعه سازمان ها فراهم ميكند.فرهنگ سازماني، تازه ترين و شايد از جدال آميزترين مباحث نظري سازمان است.هر سازماني يك فرهنگ مخصوص به خود دارد و فرهنگ مزبور با توجه به ميزان قدرت خود مي تواند در امر شكل دادن به نگرشها و رفتارهاي اعضاي سازمان اثرات مثبت و منفي داشته باشد. فرهنگ سازماني با گذشت زمان شكل مي گيرد و به آساني از بين نمي رود و تأثير بسزايي در رفتار اعضاء آن سازمان دارد. « سازمان ها مثل افراد داراي شخصيت هستند و قالب شخصيتي سازمان را فرهنگ سازمان گويند.به عبارت ديگر نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصيت به فرد است» (مشبّكي، 1377، ص 438 به نقل از احمدی و همکاران1389ص90). فرهنگ به عقيده هوي و ميسكل (2000) فرهنگ سازماني به عنوان سمبل ها و تشريفات و افسانه هايي است كه ارزش ها و اعتقادات سازمان و كاركنان را تحت الشعاع قرار مي دهد. به عبارت ديگر فرهنگ سازماني را مي توان به عنوان اعتقادات، نگرش ها و ارزش هايي كه در بين افراد سازمان موجود است،دانست كه منجر به ايجاد هنجارهاي رفتاري مي شود. اين اعتقادات و ارزشهاي سازماني به عنوان ارزش هاي غالب و نظام معاني مشترك مي باشد كه توسط اكثر اعضاي سازمان پذيرفته شده است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 33 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0