<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ساختار استراتژیک</span>
تاریخ انتشار:
1 می 2022
دسته بندی:

ساختار استراتژیک:اهميت تغيير و تحول مثبت بر کسي پوشيده نيست چرا که نياز آينده است .سازمان‌هاي موفق در جهان امروز سازمان‌هايي هستند که تغيير و تحول را در چهارچوب تشکيلاتي خود بگنجانند . بر کسي پوشيده نيست که بنيان هر سازمان بر پايه برآورده سازي نيازها است و از آنجائيکه نياز انسان‌ها دائم در حال تغيير و يا ميل به سمت نياز جديد است بنابراين لزوم تحول در سازمان‌ها همواره ديده مي‌شود و احساس نياز به مديريت بر روي اين تحولات بيش از پيش خود را نشان مي‌دهد. سازمان‌ها براي آنكه به اهداف خود نائل شوند مجبورند با بخش‌ها و گروه‌هاي مختلف محيط خود ارتباط داشته و نيازهاي آن‌ها را تأمين كنند . بدين ترتيب مي‌توان گفت كه در واقع نه سازمان مي‌تواند خود را از محيط جدا كند و نه محيط مي‌تواند بدون سازمان زندگي كند.از نتايج اين رابطه لاينفك اين است كه هر تصميمي كه سازمان اتخاذ كند يا به هر عملي كه مبادرت ورزد،به نحوي روي محيط تأثير مي‌گذارد . و از طرف ديگر هر واكنشي كه محيط نسبت به اقدامات سازمان نشان دهد،

روي بقاي آ ن اثر مي‌گذارد . البته بديهي است كه همه سازمان‌ها از روابط اين‌چنين پيوسته و مستحکم با محيط برخوردار نيستند،بلكه هر يک بر حسب نوع هدف ، اندازه ، كار و شغلشان از ميزان خاص ارتباط با محيط برخوردارند.(الواني ، قاسمي ،۱۳۷۷)سازمان‌ها ديگر نمي‌توانند با روش‌هاي معمولي مديريت و برنامه‌ريزي پاسخ گوي تحولات و تغييرات پيرامون خود باشند زماني نه چندان دور مديريت و برنامه‌ريزي استراتژيك براي سازمان‌ها پديده نوعي محسوب مي‌شد و شركت در سمينارها و دور ه هاي آموزشي مربوطه به ديد افزايش دانش و آگاهي انجام مي‌گرديد ولي در حال حاضر سازمان‌ها مجبورند برنامه‌ريزي استراتژيك را سرلوحه كار خود قرار دهند و از طرف ديگر جهت اجراي آن فرآيندهاي مديريت استراتژيك را جايگزين شيوه قبلي و معمولي مديريت نمايند تا بهتر بتوانند سازمان را از درون و برون پويا و سرپا نگه‌دارند ، برنامه‌ريزي استراتژيك و حتي پياده نمودن آن كار زياد دشواري نيست .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 47 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0