<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
8 می 2021
دسته بندی:

رفتار شهروندی سازمانی : ( OCB ) رفتاری است که بصورت رسمی توسط سیستم های اجباری ارائه نمی شود بطوریکه هنوز هم به عملکرد موثر سازمان کمک می کند مثال هایی از این رفتار شامل کمک به همکاران، داوطلب شدن برای انجمن ها یا نشان دادن موارد شرکت در کار فراتر از حد و هنجار ( نرمال) OCB تاثیر مثبتی در عملکرد سازمان دارد زیرا این تلاشهای اضافی را بصورت حائز اهمیتی می توان به تاثیر سازمان افزود. اسمیت ، ارگان و نیر  نشان دادند که OCB بصورت رسمی توسط سازمان تایید می شود به طوری که سرپرستان ممکن است به کارفرمایانی که بصورت متناوب رفتارهای شهروندی را اجرا می کنند ، توجه کنند با اینحال بیشتر تیم های نخستین در سازمان ها نه سیستماتیک و نه متناوب هستند.

هر چند که واژه رفتار شهروند سازمانی اولین بار به وسیله بتمن و ارگان (1983) مطرح گردید این مفهوم از نوشتارهای بارنارد (1938) در مورد تمایل به همکاری و مطالعات کنز و کان (1966 ، 1964 ) مورد عملکرد و رفتارهای خود جوش و فراتر از انتظارات نقش ناشی شده است .از جمله مفاهیم که در حوزه رفتار شهروندی سازمانی مطرح است ، مفهوم رفتار شهروندی کارکنان می باشد که به عنوان اقدامات مثبت بخشی از کارکنان برای بهبود ( بهروزی و انسجام در محیط کار ، فراتر یا ماوراء وظایف و اثرات شغلی و سازمانی تعریف شده است ( ابزری، 1387) .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  43صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0