<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  رضایت مشتری و ارزش ادراک شده از کالا</span>
تاریخ انتشار:
29 نوامبر 2021
دسته بندی:

بازاریابی اجتماعی و خدمات: هدف راه حل­های بازاریابی اجتماعی کمک به افراد برای تغییر رفتارهای غیربهداشتی خود به رفتارهای بهداشتی می باشد(اصلاح رفتار). این معمولاً از طریق اقدامات آموزشی برای افزایش یا اصلاح دانش افراد نسبت به موضوع مورد نظر و نیز اقدامات نگرشی برای تلاش در تغییر نگرش­های افراد صورت می­گیرد. علاوه بر این برنامه­های ارتباطی، بازاریابان اجتماعی گاهی اوقات محصولاتی منحصر به فرد ارائه می­کنند تا به افراد کمک کنند رفتارهای غیربهداشتی را با رفتارهای بهداشتی جایگزین سازند(مانند آدامس نیکوتین) Wymer.,2011,18)). همچنین ارزش ادراک­شده مشتری، یکی از چندین مسئله­ای است که بطور یکسان مورد علاقه افراد آکادمیک و شاغلان در زمینه بازاریابی قرار دارد و هم­چنان بطور معقول در ادبیات بازاریابی، جدید می باشد. به نظر می­رسد علاقه به ارزش ادراک­شده مشتری ریشه در این شناخت داشته باشد که این ارزش، منشأ مزیت رقابتی می­باشد؛ برای سوددهی درازمدت سازمان­ها ضروری است و تعیین­کننده رضایت مشتری، خرید یا خرید مجدد، تمایلات، وفاداری به علامت تجاری محصول و تعهد به روابط می باشد.

.ارزش ادراک شده مشتری : اگرچه ارزش ادراک شده مشتری بطور مرسوم یک رابطه جانشینی میان قیمت و کیفیت است؛ اما درواقع یک ساختار خیلی مبهم­تر و انتزاعی­تر است که در آن، متغیرهایی چون قیمت، کیفیت و منافع را می­توان تأثیرگذار بر درک ارزش دانست. ارزش ادراک شده بدین گونه تعریف می­گردد: ارزیابی کلی مشتری از سودمند بودن یک محصول براساس ادراک آن­چه دریافت می­شود و آنچه داده می­شود.همچنین در یک محیط بازاریابی، ارزش فقط محدود به جنبه­های عملکردی کیفیت و قیمت نمی­شود بلکه ممکن است شامل اجزای ارزش اجتماعی، احساسی و شناختی نیز باشد.بنابراین ارزش ادراک شده توسط مشتری شامل سه جزء ارزش کارکردی، ارزش عاطفی و ارزش ادراک شده از فداکاری می باشد .ارزش کارکردی بطور غیرذاتی و از خارج تحریک می­گردد و برای منفعت به خود و نه دیگران جستجو می­شود؛ این ارزش بر عملکرد و کارکردی بودن تأکید دارد که می­تواند شامل منفعت اقتصادی در محیطی تجاری بوده یا منفعتی باشد که از طریق مصرف یک محصول/ خدمت بدست می­آید. ارزش کارکردی احتمالاً برای خدمات بازاریابی اجتماعی دولت کاربرد دارد که یک خدمت را به عنوان بخشی از ترکیب بازاریابی اجتماعی ارائه می­دهد؛ این به مصرف یک خدمت بازاریابی اجتماعی به عنوان وسیله­ای برای شخص جهت رسیدن به اهداف خود مربوط می­شود که در این زمینه، حفظ سلامت کالا می­باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  20 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0