<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری رضایت شغلی5</span>
تاریخ انتشار:
20 ژوئن 2021
دسته بندی:

رضایت شغلی:  لاک (1976) تعریف زیر را ازرضا مندی شغلی ارائه می دهد .رضا مندی شغلی ناشی از ارزیابی  شغلی به عنوان امری است که رسیدن یا امکان رسیدن به ارزش های مهم شغلی را فراهم می آورد.فراهم آوردن این ارزش ها با ارضا ی نیازهای اساسی فرد هماهنگ است وبه تحقق آن کمک می کند این نیازها از دو نوع جدا ولی به هم وابسته ، بعنی نیازهای بدنی وفیزیکی ونیازهای روانی به ویژه نیازبه رشد می باشد رشد اساسا با توجه به ماهیت خود کار امکان پذیر گردد.(لاک 1976،نقل از کمپ ) رضایت شغلی به نگرش کلی فرد درباره ی شغلش اطلاق می شود.کسی که رضایت شغلی اش در سطح بالای باشد نسبت به کارش نگرش مثبتی دارد، ولی کسی که از کارش ناراضی است نگرش وی نسبت به کارش منفی است . به نظر وروم (1964)،خشنودی شغلی تابعی از درجه کامروایی نیازهای شخصی فرد درموقعیت شغلی است.

 در تعریف دیگری رضایت شغلی احساسی است که افراد نسبت به شغلشان دارند.هنگامی که می گوییم فردی دارای رضایت شغلی است بدین معنی است که به طور کلی شغلش رادوست داردوارزش زیادی برای آن قائل است واحساس مثبتی نسبت به آن دارد .(ارنولدوفلدمن ،1986به نقل از شفیع آبادی). خشنودی شغلی می تواند نا شی از دو دسته عوامل بیرونی مثل افزایش حقوق ارتقاوسایر مزایا باشد وعوامل درونی مانند احساس پیشرفت خود-کارایی مباهات برای انجام کار باشد .اگر این عوامل برآورده شود ونیاز ها وارزش های کارکنان برآورده شود در نتیجه خشنودیی شغلی کارکنان افزایش می یابد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 59صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0