<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری رضایت زناشویی2</span>
تاریخ انتشار:
4 می 2021
دسته بندی:

رضایت زناشویی: رضایت مندی زناشویی را بیشتر به صورت نگرش ها یا احساسات کلی فرد درباره ی همسر و رابطه اش تعریف می کنند (فرخ دوست و همکاران، 1384). رضایت مندی زناشویی یک پدیده ی درون فردی و یک برداشت فردی از همسر و رابطه است، چنین تعریفی از رضایت مندی زناشویی نشانگر آن است که رضایت مندی یک مفهوم تک بعدی و بیانگر ارزیابی کلی فرد درباره ی همسر و رابطه اش است (همان منبع، ص 296). رضایت مندی زناشویی پیامد توافق زناشویی 1 است و به صورت درونی احساس می شود. اصطلاح توافق زناشویی، رابطه ی مناسب زن و شوهر را توصیف می کند.

محققان برای آسانی در سنجش، همچنین عملیاتی کردن این مفهوم، رضایت مندی زناشویی را به چهار بعد اساسی تقسیم کرده اند که عبارتند از:الف) جاذبه: عبارت است از جنبه ای از یک شیء، یک فعالیت یا یک شخص که برانگیزاننده ی پاسخ های نزدیکی در دیگران باشد. تمایلی برای نزدیک شدن به یک شیء، فعالیت یا شخص که در رضایت مندی زناشویی جاذبه های بدنی و جنسی انسان مدنظر قرار گرفته است (صالحی فدری، 1378).ب) تفاهم: ارتباطی مبتنی بر پذیرش دو سویه، راحت و بدون تنش و دغدغه ی خاطر که بین دو نفر برقرار می شود (میراحمدی زاده و همکاران، 1382).ج) نگرش: نوعی سوگیری عاطفی درونی که عمل یک فرد را تبیین می کند. در اصل این تعریف در برگیرنده قصد و نیت فرد است (همان منبع، ص 58).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  28صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0