<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری رضایت زناشویی</span>
تاریخ انتشار:
22 ژوئن 2021
دسته بندی:

رضايت زناشويي: ازدواج اولين قدم براي يک پيوند خانوادگي و پرورش نسل بعد به حساب مي‌آيد. از اين رو به عنوان مهمترين و اصلي ترين عامل ارتباطي ميان انسان‌ها معرفی شده است (روزن و گراندن ، 2004).از نظر برخي محققان ازدواج داراي مولفه هايي است. نیکولز (به نقل از محمدی، 1386)، مولفه‌هاي ازدواج را اين گونه بيان مي‌کند:ارتباط توانايي اشتراک معنايي با يکديگر است که مي‌تواند به شکل‌هاي کلامي و غيرکلامي و يا نمادين باشد. ارتباط ابزاري براي تاثيرگذاري بر رابطه و تقويت آن است در اينجا اين اصطلاح به ساختن يک فضاي مشترک، به وجود آوردن تعاملات کلامي و برقراري الگوهاي مناسب ارتباطي اشاره دارد.تعهد به معني اين است که زوجين تا چه حد براي روابط خود ارزش قائل هستند، و براي حفظ و تداوم آن انگيزه دارند.توجه نوعي دلبستگي عاطفي است که زوجين را در پيوند با يکديگر نگاه مي‌دارد.

اين اصطلاح در تجاربي که درمانگران با مراجعان دارند به جاي اصطلاح عشق به کار مي‌برند.برواتي (1379)، در مورد تاثير يک ازدواج خوب بيان مي‌کند که يک ازدواج خوب مي‌تواند از لحاظ رواني خاصيت درماني داشته باشد و به شخص در غلبه کردن بر عوارض ناخوشايند دوران کودکي کمک کند و بسياري از مطالعات حاکي از اين است که افراد متاهل شادمان‌تر و سالم‌تر از افراد مجرد هستند.با وجود خوشايند بودن پيوند ازدواج، داده‌هاي آماري حکايت از آن دارد که رضايت زوجين به آساني در دسترس نمي باشد (روزن و گراندن، 2004).گورين، ورف ورله (به نقل از ساپينگتون 2006) گزارش کردند که 24 درصد از تمامي کساني که براي حل مشکلات رواني خود در پي دريافت کمک‌هاي تخصصي هستند، اين مشکلات را با کارکرد زناشويي ضعيف مرتبط مي‌دانند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 29صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0