<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  رضایت زناشویی</span>
تاریخ انتشار:
27 ژوئن 2021
دسته بندی:

رضایت زناشویی :مسئله ازدواج انسانها سابقه اي بس قديمي و طولاني دارد و همزمان با پيدايش نخستين انسان در کره زمين است، که درباره آن اديان و مردم شناسان هر کدام به گونه اي سخن گفته اند. بر اساس گفته صاحبان اديان، نخستين ازدواج بين آدم و حوا اولين مرد و زن آفريده شده به وقوع پيوست، بعدها در سايه ازدواج فرزندان آنها، نسل تکثير يافت و با گذشت زمان، به صورت امروزي درآمد. مطالعه علمی رضایت زناشویی، از دهه 1990 تا کنون به شدت مورد توجه قرار گرفته است.رضایت زناشویی یکی از گسترده ترین مفاهیم برای تبیین و نشان دادن میزان شادی و پایداری رابطه می باشد. رضایت زناشویی فرایندی است که در طول زندگی زوجین به وجود می آید؛ زیرا لازمه آن انطباق سلیقه ها، شناخت ویژگی های شخصیتی، ایجاد قواعد رفتاری و شکل گیری الگوهای مراوده ی است. زوجینی که از نوع و سطح روابطشان راضی اند، توافق زیادی با یکدیگر دارند و زمان و مسائل مالی خودشان را به خوبی برنامه ریزی می کنند(گریف،2000).

در آستانة هزاره سوم خانواده همچنان به عنوان زيربنايي ترين ركن جامعه و مورد توجه تمام دست اندركاران تعليم و تربيت است. استحكام و بنيان آن از ضرورياتي است كه در فرهنگ ما از تقدس زيادي برخوردار است. رضايت زناشويي بر كيفيت و ميزان سلامت عمومي، رضايت از زندگي، ميزان احساس تنهايي و ميزان لذت جنسي افراد تأثير دارد. روابط جنسي شكل دهندة بخشي از ادراك زوجين از همديگر است. ادراكات جنسي با رفتارهايي كه موجب تداوم ازدواج ميشوند ارتباط مثبت دارد و در واقع به منزله مينياتور روابط عمومي است (اميريان زاده ،امیریان زاده و امیریان زاده، 1386). ازدواج و تشکیل خانواده، فرصتی براي پدید آمدن یک کانون آسایش و خوشبختی و نشاط طبیعی، ارضاي غریزه جنسی، لذت بردن از زندگی، بهره مندي از محبت و تعاون و مددکاري و سرانجام امتزاج دو روح و هماهنگی و اتصال دو دریا از نیرو و قدرت، براي رسیدن به هدفی متعالی است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:45 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0