<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  رضایت دانش اموزان از سبکهای یادگیری</span>
تاریخ انتشار:
4 دسامبر 2021
دسته بندی:

رضامندی: مفهوم رضايتمندي كه به عنوان تابعي از ميزان كامروايي و ارضاي نيازهاي جسمي و رواني فرد تعريف مي شود (زيمرمن،2003). مفهومي برخاسته از نظريه هاي انگيزش و نيازها در روانشناسي است كه همه زمينه ها و ابعاد زندگي را در بر مي گيرد. اين مفهوم تا مدتها به محيط هاي شغلي معطوف بود، اما به تدريج در حوزه هاي وسيعتري همچون خدمات تجاري،  خدمات رفاهي و بهداشتي و زمينه هاي خانوادگي مطرح شد. با گسترش آموزش در جهان مفهوم رضايتمندي در ابعاد مختلف آموزش نيز مورد توجه قرار گرفته است. تحقيقات گسترده نشان مي دهد كه رضايتمندي دانش آموزان و دانشجويان يكي از متغيرهاي مهم و مؤثر در انگيزش و پيشرفت تحصيلي، رشد مهارتهاي تحصيلي، بهداشت رواني در محيط هاي آموزشي،و دلبستگي به محيط آموزشي است. همچنين، محققان زيادي نشان داده اند كه رضايتمندي به طور پيچيده اي تحت تأثير عوامل متعددي همچون جنسيت، وضعيت قومي و نژادي، خصوصيات فردي و خانوادگي و محيط تحصيلي و روشها ، روند و فضاي آموزشي است(كاريمرو همكاران،2003). با اين حال، رضايتمندي بسيار وابسته به موقعيت است و همان طور كه بلتيكووا وفاکس (2002) بيان كرده اند،

با اينكه در آموزشعالي از رضايتمندي به عنوان شاخصی با اهميت ياد مي شود، هنوز درك مشتركي از ساختار اين مفهوم به دست نيامده است و از اين رو، گرملر و مك كالو(2002) تصريح مي كنند كه تأمين كنندگان رضايتمندي بايد از اين مفهوم در موقعيت خود تعريفي روشن و قابل فهم و شرايطي واضح و عيني در ذهن داشته باشند.به تعویق انداختن رضامندي ابتدا توسط میشل و همکاران( 1965 ، به نقل از آي دوك و میشل، 2000 ) مطرح گردیده است .بر اساس آزمایش آن ها،کودکا ن در زمینۀ انتخاب پاداش، به دو صورت مختلف عمل می کنند : 1) دریافت پاداش به صورت فوري اما کوچک و بی ارزش و 2) دریافت پاداش با تأخیر زمان اما بزرگ و باارزش. آنها در این آزمایش دریافتند که به تأخیر انداختن رضامندي، یعنی توانایی و اراده فرد در به تأخیر انداختن رضایتمندی هاي فوري و کم ارزش در برابر رضایتمندی هاي باتأخیر و باارزش، با سطح هوش، فایق آمدن بر وسوسۀ محرك ها، مسئولیت اجتماعی و پیشرفت کودکان پیش دبستانی رابطه مثبت و معنادار دارد(میشل و همکاران، 2008).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:14 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0