<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری درگیری ووفاداری به برند</span>
تاریخ انتشار:
21 دسامبر 2021
دسته بندی:

 درگیری ووفاداری به برند : ديويد آكر معتقد است كه وفاداري به برند منجر به ايجاد اعتبار برند مي گردد كه خود مقدمه سودآوري در كسب و كارها مي باشد . وفاداري به برند يكي از معيار هايي است كه در شكل گيري مزيت هاي رقابتي و ايجاد قدرت آنها بسيار اثر گذار مي باشد . طبق بررسي هاي صورت گرفته در حيطه بازاريابي هزينه جذب مشتريان جديد بسيار بالا مي باشد و از طرف ديگر مشتريان وفادار سازمان كمتر پيش مي آيد كه اقدام به تغيير برند هاي مصرفي خويش بنمايند . وفاداري به برند قوي براي سازمان ها در واقع نوعي از دارايي است كه منجر به گسترش كسب و كارها ، افزايش سهم بازار ،افزايش بازده سرمايه گذاري و در نهايت اعتبار برند مي گردد  (گوناريس 2004 ) .شناسايي عوامل اثر گذار به روي وفاداري گام ابتدايي در ايحاد وفاداري و به كار بستن آن مي باشد و سازمان ها از اين مساله در افزايش سودآوري خويش بسيار استفاده مي نمايند .تحقيقات صورت گرفته در اين زمينه نشان مي دهند كه درگيري مصرف كننده به خصوص مفهوم پر درگيري يكي از عوامل متشكله ايجاد وفاداري به برند مي باشد .  تريلور و مارتين (2004) در پي تحقيقات خويش  اعلام داشتند كه اين مساله در مورد كالاهاي كم درگير نيز بسيار با اهميت مي باشد .

بدين منظور كوستر و لين تحقيقي را در مورد درگيري انجام دادند و به اين نتيجه رسيدند كه رابطه مستقيم و مثبتي في ما بين درگيري و وفاداري به برند وجود دارد به گونه اي كه زماني كه درگيري فرد در مورد كالا بالا باشد به احتمال بسيار قوي وفاداري به برند وي نيز بالا خواهد بود و بالعكس. از طرف ديگر آنها در يافتند كه در مورد كالاهاي كم درگير نيز در برخي موارد سطوح بالايي از وفاداري مشاهده مي شود.با توجه بدانكه تحقيق پيشرو در حيطه ادبيات بازاريابي مي باشد مي بايست ابتدا بازاريابي را در اين تحقيق تعريف نمود .واژه بازاریابی، با توجه به دیدگاههای اندیشمندان مختلف دارای تعاریف گوناگون اما مشابهی است که بررسی همه این تعاریف در این نوشتار نمی گنجد لذا به چند تعریف و تفسیر آنهايي که دارای اهمیت بیشتری می باشند پرداخته می شود.بازاریابی عبارتست از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله.مدیریت بازاریابی عبارتست از تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل فعالیتهای طرح ریزی شده به منظور ایجاد، ساخت و حفظ مبادلات و روابط مفید متقابل با بازارهای مورد نظر. مهمترین وظیفه بازاریابی، ارضای نیازها و خواسته های مشتریان از طریق فرایند مبادله است.بازاریابی، فرایند اجتماعی و مدیریتی است که بدان وسیله، افراد و گروهها می توانند از طریق تولید، ایجاد و مبادله محصولات و ارزش ها با دیگران، نیازها و خواسته های خود را برآورده سازند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 77 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0