<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری درمانهای نگهدارنده متادون و بوپرنورفین برعملکرد شناختی</span>
تاریخ انتشار:
12 می 2021
دسته بندی:

درمان دارویی اعتیاد : رويكردهاي علمي متفاوتي از جمله رويكرد زيست – عصب شناختي و روان شناختي، روش‏هاي متنوع و اثربخشي را براي درمان بيماري اعتياد، به طور كلي، معرفي نموده اند. اين روش‏هاي درماني با هدف كمك به بيماران براي خروج از وضعيت فعلي و بازگشت به شرايط طبيعي در زندگي روزمره تدوين شده اند كه به دو دسته كلي، روشهاي درمان دارويي و غير دارويي تقسيم مي­شوند. اهميت درمان هاي دارويي در تجربه كردن علايم ترك آشكار مي شوند، پژوهش ها نشان مي دهند كه درمان‏هاي دارويي در درمان افراد مصرف كننده مواد مخدر مفيد مي باشند به نحوي كه ميزان ولع و مصرف مواد را در آنها كاهش مي دهند (حدادي و همكاران، 1390). اين داروها عمدتاً شامل نالتركسان، كلونيدين، متادون، بوپرنورفين و برخي داروهاي آرام بخش است. براي مصرف كنندگان اپيوئيدها متداول ترين داروي درماني فعلي، متادون و بوپرنورفین مي باشد كه در قالب روش درمان نگهدارنده بكار برده مي شود.

درمان نگهدارنده با متادون:    اگر چه جستجو برای يافتن اشکال ديگر درمان در خصوص وابستگی به مواد افيوني ادامه دارد، اما هنوز هم درمان نگهدارنده با متادون بيشترين استفاده را به خود اختصاص داده است.درمان نگهدارنده با متادون شکلی از درمان است که برای افراد وابسته به مواد افيوني استفاده می شود. متادون مادة افيوني مصنوعي و آگونسيت گيرندة مو (µ) است كه پس از مصرف باعث ايجاد سرخوشي، بي دردي و ساير آثار مصرف مواد شبه مورفيني مي شود. با طول عمر طولانی تر از دیگر افیون ها (مانند هرویین) که یک دوز دهانی آن روزانه از شروع نشانه های ترک مواد افیونی به مدت 24 ساعت یا بیشترجلوگیری می کند، در آزمایشگاه تولید شده و به عنوان نوعی درمان برای وابستگی به مواد افيوني تجويز می شود. افراد وابسته به مواد افيوني، ممکن است وابسته به مصرف خوراکي يا تزريقي اين مواد باشند. درمان نگهدارنده با متادون بدون توجه به مسير استعمال (دهانی يا تزريقی) فرم مناسب درمان برای وابستگی به افيون ها می باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  42صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0